قوس 14, 1400 10:45 Asia/Kabul
  • طالبان و نیروهای احمد مسعود برای ترک موقت مخاصمه توافق کردند
    طالبان و نیروهای احمد مسعود برای ترک موقت مخاصمه توافق کردند

در نخستین نشست نمایندگان طالبان و جبهه پنجشیری ضد طالبان دو طرف توافق کردند تا پایان مذاکرات از حمله به مواضع هم خوداری کنند.

به گزارش رادیو دری، یک عضو هیأت جبهه  ضد طالبان به رهبری احمد مسعود گفت: درنخستین رایزنی با طالبان که روز شنبه در ولایت "پروان" برگزار شد، طرفین موافقت کردند تا پایان مذاکرات به مواضع هم حمله نکنند.

در این نشست سرپرستی هیات طالبان را محمد محسن هاشمی معاون اداره اطلاعات دولت موقت و سرپرستی هیات جبهه ضد طالبان را محمد الماس زاهد برعهده داشتند.

محمد علم ایزدیار عضو جبهه ضد طالبان پس از این دیدار در صفحه فیسبوکش نوشت: توافق شد هیأت دو طرف پیام های این نشست را با مسوولان ارشد خود در میان بگذارند و مذاکرات برای دستیابی به صلح و ثبات دایمی در کشور ادامه یابد.

از سوی دیگر طالبان اعلام کرد که در گفتگوی روز شنبه این گروه خواهان حل مساله پنجشیر شده است، اما نیروهای احمد مسعود گفته اند می‌خواهند که در باره ساختار نظام آینده با طالبان گفتگو کنند.

انعام الله سمنگانی عضو کمیسیون فرهنگی طالبان نیز در این خصوص گفت: هیأتی که از پنجشیر آمده بود بیشتر بر ساختار کل نظام یا دولت تمرکز داشت، اما چون بین خواسته‌ها تفاوت زیادی بود قرار بر این شد که دوهیأت مسایل را با رهبران‌شان درمیان بگذارند.

در همین حال احمد مسعود رهبر جبهه ضد طالبان در مصاحبه با رسانه های خارجی گفت: اگر حکومت همه‌شمول و پذیرفتنی برای همه طرف‌ها ایجاد نشود، افغانستان منزوی خواهد شد.

احمد مسعود اضافه کرد: ما در حال صحبت و مذاکره با طالبان هستیم و همچنان بر تشکیل دولت فراگیر اصرار داریم.

روسیه: احمد مسعود در حال تدارک جنگ با طالبان است

حمد مسعود بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کرد

کلیدواژه