قوس 14, 1400 12:52 Asia/Kabul
  • متقی: پاکستان انتقال گندم اهدایی هند به افغانستان را تسهیل کند
    متقی: پاکستان انتقال گندم اهدایی هند به افغانستان را تسهیل کند

وزیر خارجه طالبان در دیدار با سفیر اسلام آباد در کابل بر ضرورت اقدام پاکستان برای انتقال گندم اهدایی کشور هند به افغانستان تاکید کرد.

  به گزارش رادیو دری، در حالی که پاکستان نزدیک به دوماه از انتقال گندم اهدایی هند به افغانستان جلوگیری کرده است، «امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان در دیدار با «منصور احمد خان» سفیر پاکستان از دولت این کشور خواست تسهیلات لازم را برای انتقال گندم اهدایی هند به افغانستان فراهم کند.

سفیر پاکستان هم در این دیدار اطمینان داد که دولت اسلام‌آباد اجازه‌ می‌دهد تا گندم اهدایی هند از پاکستان با کامیون‌های افغانستانی وارد این کشور شود.

مقامات هندی چند ماه پیش اعلام کرده بودند که قصد دارند 50 هزار تن گندم و مقداری دارو به شهروندان افغانستان کمک کنند و از مقامات اسلام‌آباد نیز خواسته بودند تا مجوز عبور این محموله بشردوستانه را صادر کنند که مقامات پاکستانی با تعیین شروطی به درخواست هند جواب مثبت دادند.

پاکستان اصرار داشت که گندم و داروی کمکی هند به افغانستان باید با کامیون‌های این کشور حمل شود، اما طرف هندی پیشنهاد کرده بود که کامیون‌های افغانستانی این محموله  را به کشورشان انتقال دهند.

رسانه‌های هندی نیز گفته بودند که پاکستان از مقامات هند خواسته است تا برای عبور این محموله کمکی به افغانستان، به طرف پاکستانی مبالغی را پرداخت کند.

پاکستان برای انتقال گندم اهدایی هند به افغانستان شرط گذاشت

 

کلیدواژه