قوس 14, 1400 19:03 Asia/Kabul
  • درخواست طالبان از ترکیه برای سرمایه گذاری در عرصه معادن افغانستان
    درخواست طالبان از ترکیه برای سرمایه گذاری در عرصه معادن افغانستان

سرپرست وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان در دیدار با سفیر ترکیه در کابل، گفته که ما از کشور ترکیه می خواهیم در بخش استخراج معادن افغانستان، سرمایه گذاری کنند.

به گزارش رادیو دری، شیخ شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم حکومت طالبان با جهاد ارگین ای، سفیر ترکیه در کابل، دیدار کرد.

وزارت معادن در خبرنامه ای گفته هر کشوری که در افغانستان می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند حکومت اسلامی طالبان از آن استقبال کرده و امنیت آن را تأمین می‌نماید.

به گفته‌ی سرپرست وزارت معادن و پترولیم، گفت کشور ترکیه  در گذشته در قسمت آموزش شاگردان مکاتب و نیز دانشجویان افغانستانی همکاری کرده است که این از همکاری‌های دو کشور دوست و مسلمان به شمار می‌ورد.

در این دیدار، سفیر ترکیه نیز گفت که رابطه‌ی ترکیه با افغانستان سابقه طولانی و تاریخی دارد و کمک‌های ترکیه به مردم افغانستان براساس برادری است و این چیزی است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود.

سرپرست وزارت وزارت معادن و پترولیم نیز گفت: افغانستان از نگاه معادن یک کشور غنی است، به همین خاطر از کشور دوست ترکیه می‌خواهد که در قسمت استخراج معادن سرمایه‌گذاری نماید. 

وی همچنان افزود؛ ما به تمام کشورها این اطمینان را می‌دهیم که در افغانستان سرمایه‌گذاری کنند و ما امنیت آن‌ها را در سرتاسر کشور تأمین می‌نماییم.

کلیدواژه