قوس 18, 1400 09:07 Asia/Kabul
  • انتقاد طالبان از جامعه جهانی
    انتقاد طالبان از جامعه جهانی

عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر به رسمیت نشناخته شدن حکومت تازه با محوریت این گروه را بی‌انصافی جهانیان در حق مردم افغانستان خواند.

به گزارش رادیودری، پس از گذشت نزدیک به چهار ماه و تلاش های مداوم مقامهای طالبان برای کسب به رسمیت شناخته شدن حکومت تازه، هیچ کشوری از جمله همسایگان، حکومت جدید در افغانستان را به رسمیت نشناخته است و حالا این نگرانی وجود دارد که این کشور از لحاظ اقتصادی و اجتماعی متلاشی شود.
اما مقامهای حکومت تازه طالبان اعلام می کنند که مطرح کردن شروط و به ادعای آنان زورگویی مشکل افغانستان را حل نمیکند و جامعه جهانی باید حکومت تازه در افغانستان را به رسمیت بشناسد.
در همین ارتباط "انس حقانی" عضو دفتر سیاسی طالبان در قطر می گوید: این حقیقت است و بعضی مشکلات وجود دارد اما جهانیان در حق افغانستان بی انصافی میکنند.

سخنان مقامهای طالبان در حالی بیان میشود که جامعه جهانی بارها برای به رسمیت شناختن طالبان شروط خود از جمله تشکیل حکومت فراگیر، حق کار و آموزش برای زنان و دختران را عنوان کرده اند.  
برخی میگویند حکومت تازه بیشتر از همه به تعامل با جامعه جهانی نیاز دارد، آگاهان میافزایند که اگر این وضعیت دوام پیدا کند مردم افغانستان بیشتر از همه متضرر میشوند.
در حال حاضر میلیارد ها دلار سرمایه مسدود شده افغانستان گرو به رسمیت شناخته شدن طالبان توسط جامعه جهانی است.

شرط تازه دیده بان حقوق بشر برای به رسمیت شناختن طالبان

کلیدواژه