قوس 19, 1400 12:43 Asia/Kabul
  • درخواست علمای مسلمان از کشورهای اسلامی برای کمک به افغانستان
    درخواست علمای مسلمان از کشورهای اسلامی برای کمک به افغانستان

علمای مسلمان از ۲۱ کشور جهان با صدور بیانیه‌ای کمک به مردم و حکومت افغانستان را خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی نوشت که علمای 21 کشور جهان از جمله عراق ، لبنان، ترکیه، یمن، لیبی و فلسطین در بیانیه مشترکی کمک به مردم و حکومت افغانستان را خواستار شده‌اند.

در این بیانیه آمده است که  یکی از بزرگترین وظایف مسلمانان در قبال برادران دینی خود، حمایت از آنان و اطعام گرسنگان است.

علمای کشورهای اسلامی تاکید کردند: مردم مسلمان افغانستان امروز به دلیل پایبندی به دین خود، حفظ هویت و پافشاری بر استقلال خود مورد بی عدالتی شدیدی قرار گرفته‌اند.

در ادامه این بیانیه تصریح شده است: مردم افغانستان، استوار و ثابت قدم هستند که امپراتوری انگلیس را شکست دادند، به اشغال شوروی سابق پایان دادند و بر ائتلاف جهانی به رهبری آمریکا غلبه کردند، بنابراین وظیفه امت اسلامی است که از این مردم  سرافراز حمایت کند و در سختی‌های جدید و مشکلات در کنارشان باشد.

علمای مسلمان افزودند: نیروهای شر و ظالم از طریق محاصره اقتصادی، مانع تراشی  و مسدود کردن دارایی‌های افغانستان و به رسمیت نشناختن حکومت این کشور به عنوان تنبیه و مجازات برای شکستن اراده این مردم سربلند همچنان در تلاش هستند.

این بیانیه از تمامی مسلمانان و موسسات خیریه خواست که به افغانستان کمک کنند تا مشکلات مردم کمتر شود و کمک‌های بشر دوستانه به قشرهای آسیب دیده افغانستان نیز برسد.

در این بیانیه به بانک‌ها، شرکت‌ها و تاجران اسلامی توصیه شده است که در طرح های عمرانی افغانستان سرمایه‌گذاری کنند تا  فرصتی نوید بخش ایجاد شود و حکومت جدید نیز بتواند روی پای خود بایستد.

تحویل محموله 10تنی کمک‌های بشردوستانه ایران به مردم افغانستان

محموله‌ کمک‌های بشردوستانه‌ قطر به کابل رسید

کلیدواژه