بایدن: در جنگ افغانستان، هفته‌ای ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌شد
(last modified 1400-09-22T14:38:45+00:00 )
قوس 22, 1400 19:08 Asia/Kabul
  • بایدن: در جنگ افغانستان، هفته‌ای ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌شد
    بایدن: در جنگ افغانستان، هفته‌ای ۳۰۰ میلیون دلار هزینه می‌شد

رئیس جمهور امریکا در واکنش به اظهارات منتقدانش در مورد خروج از افغانستان، گفته که ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته در جنگ افغانستان، هفته ای ۳۰۰ میلیون دلار هزینه کرده است.

به گزارش رادیودری، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌بی‌اس این کشور، بار دیگر انتقادها از نحوه خروج این کشور از افغانستان را رد کرد.

بایدن گفته او از اول هم مخالف جنگ افغانستان بوده، زیرا به گفته او ایالات متحده در ۲۰ سال گذشته هفته‌ای ۳۰۰ میلیون دلار در افغانستان هزینه کرده است.

رئیس جمهور امریکا در این مصاحبه گفت: "همه می‌گویند شما می‌توانستید بدون اینکه کسی صدمه ببیند، خارج شوید اما هیچ کسی راهی را نشان نمی‌دهد که چگونه بدون اینکه کسی آسیب ببیند عقب‌نشینی کرد."

از سوی دیگر وزارت خارجۀ امریکا خبر داده است که امروز با مقام‌های قطری در پیوند به افغانان گفت‌وگو کرده است.

در خبرنامه‌ای ند پرایس سخنگوی این وزارت نوشته است که انتونی بلینکن وزیر خارجۀ امریکا با محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، وزیر خارجۀ قطر گفت‌وگو کرده است.

این در حالیست که پس از ۲۴ اسد سال جاری که طالبان کابل را تصرف کردند هر از گاهی از تقویت روابط طالبان با القاعده و گسترش فعالیت داعش گزارش‌هایی به نشر رسیده است.

نظامیان امریکایی در پایان ماه اگست سال جاری، افغانستان را ترک کردند، خروج نظامیان این کشور با انتقادات زیادی روبرو شده است.

هزینه های ۲۰ سال جنگ و اشغالگری آمریکا در افغانستان

کلیدواژه