قوس 23, 1400 09:55 Asia/Kabul
  • آمریکا کسی را درباره حمله پهپادی به کابل مجازات نمی کند
    آمریکا کسی را درباره حمله پهپادی به کابل مجازات نمی کند

وزارت دفاع امریکا اعلام کرد که هیچ یک از نظامیان امریکایی در ارتباط با حمله پهپادی در کابل که به کشته شدن ۱۰ غیرنظامی از جمله هفت کودک منجر شد، مجازات نخواهند شد.

به گزارش رادیو دری، در تحقیقاتی که پیشتر  بازرس کل نیروی هوایی امریکا انجام داده آمده است که حمله ۲۹ آگوست به دلیل ارتکاب برخی اشتباهات رخ داده بود.

ارتش امریکا هم آن حمله را «اشتباهی غم‌انگیز» خوانده بود.

جان کربی سخنگوی پنتاگون در این باره به خبرنگاران گفت که فرماندهان ارشد درباره این رویداد چند توصیه به لوید آستین وزیر دفاع امریکا کرده‌اند که هیچ‌کدام از آنها شامل  پاسخگویی نیروهای دخیل در این حادثه نیست.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی نمی‌کنم که شخص خاصی در این حادثه مسوول شناخته شود.

جان کربی با اشاره به سطح بالای تهدیدی که نیروهای امریکایی پس از بمب‌گذاری در خارج از میدان هوایی کابل با آن روبرو بودند گفت: در نظر گرفتن آن شرایط بسیار مهم است زیرا در آن بمب‌گذاری ۱۳ تن از نیروهای امریکایی کشته شدند.

پنتاگون گفته است: در تلاش است که به خانواده افغان‌هایی که در این حمله کشته شده‌اند، هزینه بپردازد و آنها را منتقل کند

در همین حال بازرس کل نیروی هوایی آمریکا هم گفته است: « خودتان را در شرایطی قرار دهید که در آن زمان وجود داشت. بنابراین می‌توانید تصور کنید که فشار وارده بر نیروها زیاد بوده است و نگاه نکردن به این اتفاق از این زاویه، به نظر من نامناسب خواهد بود».

طبق این گزارش، راننده خودرویی که آمریکا هدف قرار داد«زمری احمدی» نام داشت که به عنوان  مهندس برق برای شرکت امدادی آمریکایی «تغذیه و آموزش بین‌المللی» فعالیت می‌کرد و مدیر این شرکت تاکید کرده است: «ما هیچ ارتباطی با داعش یا تروریسم نداریم».

هفتم سنبله ارتش آمریکا مدعی شد که پهپاد نظامی این کشور یک خودروی عامل انتحاری داعش را در نزدیکی فرودگاه کابل هدف حمله راکتی قرار داده است.

این در حالی است که این راکت ها به یک خانه اصابت کرده و موجب کشته شدن ۱۰غیر نظامی  شده بود.

خشم مردم افغانستان از نتیجه تحقیقات حمله پهپادی آمریکا به کابل

آمریکا به خانواده قربانیان حمله پهپادی پیشنهاد پرداخت خسارت داد

کلیدواژه