قوس 24, 1400 15:40 Asia/Kabul
  • قریشی: برای کمک به افغانستان جبهه ای مشترک تشکیل می دهیم
    قریشی: برای کمک به افغانستان جبهه ای مشترک تشکیل می دهیم

وزیر خارجه پاکستان با اعلام آمادگی اسلام آباد برای برگزاری نشست آتی وزیران امور خارجه سازمان همکاری اسلامی گفت:ما مصمم به تشکیل جبهه ای مشترک برای کمک به افغانستان هستیم .

به گزارش رادیو دری، شاه محمود قریشی  وزیر امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه گفت: اسلام‌آباد در روزهای آینده میزبان وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (OIC) است که تنها دستور کار آن  بررسی تحولات افغانستان به ویژه بررسی اوضاع انسانی این کشور است.

وی افزود: ما مصمم به تشکیل جبهه مشترک برای کمک به افغانستان و همزمان هوشیاری نسبت به تشدید بحران در این کشور و تبعات آن برای همسایگان، منطقه و جهان هستیم.

وزیر خارجه پاکستان گفت: احتمال نابودی ساختار معیشتی و اقتصادی افغانستان قوت گرفته است و اگر جلوی آن گرفته نشود تمام منطقه به ویژه همسایگان متحمل عواقب سنگین آن خواهند بود.

قریشی اظهار کرد: این کشور از نمایندگان اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل، سازمان‌های بین المللی از جمله بانک جهانی و صندوق بین المللی پول برای حضور در اجلاس وزیران امور خارجه کشورهای اسلامی دعوت کرده است تا حساسیت مسائل افغانستان را با آنان مطرح و جهان را قانع کند که  نباید برای کمک به افغانستان زمان را از دست بدهد.

هفدهمین نشست فوق العاده وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی با دستور کار افغانستان به میزبانی دولت پاکستان روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شهر اسلام‌آباد برگزار می شود.

افغانستان به نشست کشورهای اسلامی دعوت شد

کلیدواژه