قوس 27, 1400 16:41 Asia/Kabul
  • مردان بی‌ریش در افغانستان مجازات می شوند
    مردان بی‌ریش در افغانستان مجازات می شوند

با وجود تاکید طالبان مبنی بر تغییر رویکرد این گروه، شهروندان افغانستان می گویند: نیروهای این گروه مردانی که ریش شان را می تراشند، کسانی که موسیقی گوش می کنند و کسانی که لباس های تنگ می پوشند را مجازات می کنند.

به گزارش رادیو دری، برخی ساکنان ولسوالی "دولت‌یار" از توابع ولایت غور میگویند: طالبان حکم مجازات کسانی که ریش خود را می تراشند یا موسیقی گوش می دهند در مسجد محل اجرا می کنند.

به گفته‌ی یک شهروند ساکن ولسوالی "دولتیار"، نیروهای امنیتی طالبان در مسجد این شهرستان، به هر مردی که ریشش را تراشیده، فردی که موسیقی گوش می کند و کسی که شلوار تنگ می‌پوشد، ۳۹ ضربه شلاق میزند.

براساس این گزارش، طالبان خواندن نماز جماعت را برای همه مردان ولایت الزامی کرده و هشدار داده‌اند که با بی‌نمازان برخورد تند خواهند کرد.

در همین حال محمدگل پویا، از فعالان مدنی ولایت غور در گفتگو با روزنامه "اطلاعات روز" تأیید کرد که طالبان در‌ دولت‌یار مردم را به شلاق‌زدن تهدید کرده‌اند.

ولسوالی دولتیار در فاصله حدود ۱۰۰ کیلومتری شرق شهر فیروزکوه مرکز ولایت غور قرار دارد. در سال‌های گذشته هم این گروه در این ولایت مرتکب بدرفتاری از جمله برپایی دادگاه‌های صحرایی شده بود.

والی کنر: طالبان حق تراشیدن ریش ندارند

 طالبان در غور تراشیدن ریش را حرام اعلام کرد

 

کلیدواژه