کرزی: طالبان زمینه مشارکت سیاسی مردم را فراهم کند
(last modified 1400-09-27T12:42:48+00:00 )
قوس 27, 1400 17:12 Asia/Kabul
  • کرزی: طالبان زمینه مشارکت سیاسی مردم را فراهم کند
    کرزی: طالبان زمینه مشارکت سیاسی مردم را فراهم کند

حامد کرزی رئیس جمهوری اسبق افغانستان در دیدار با معاون سفیر ایران در کابل از طالبان خواست تا زمینه مشارکت مردم در دولت را فراهم کنند.

به گزارش رادیو دری، «حامد کرزی» امروز در  دیدار و گفت‌وگو با «سید حسن مرتضوی» معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل با اشاره به کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان اظهار کرد: جامعه جهانی باید به اوضاع مردم افغانستان توجه و روابط خود را با دولت جدید بر مبنای شرایط موجود تنظیم کند.

وی افزود: جهان باید به مردم افغانستان کمک کند، اکنون بحث تحت فشار قرار دادن یک دولت یا حکومت نیست، بلکه بحث فشار بر مردم است و جامعه جهانی باید این نکته را در نظر داشته باشد و بر این اساس با دولت جدید وارد تعامل شود.

 معاون سفیر ایران در کابل به کرزی یک جلد دیوان حافظ نفیس اهدا کرد

این رهبر سیاسی افغانستان در ادامه با اشاره به شیطنت‌های قدرت‌های بزرگ و برخی کشورها برای ایجاد ناامنی جدید در افغانستان گفت: مردم افغانستان طاقت و توان جنگ جدید در افغانستان را ندارند و همه باید برای ثبات امنیت و آرامش تلاش کنند.

کرزی خطاب به طالبان نیز گفت: حکومت جدید باید آغوش خود را برای حضور جدی مردم در حکومتداری باز کند و مردم به سمت مشارکت با دولت پیش روند و این راه نجات آینده افغانستان است.

 در این دیدار معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل با اهدای یک جلد دیوان حافظ نفیس به کرزی از تلاش های او برای وحدت و ثبات در افغانستان قدردانی کرد.

تاکید کرزی برتشکیل "لویه جرگه" از سوی طالبان

کلیدواژه