قوس 28, 1400 13:06 Asia/Kabul
  • تاکید معاون سازمان همکاری اسلامی بر لزوم حمایت کامل از مردم افغانستان
    تاکید معاون سازمان همکاری اسلامی بر لزوم حمایت کامل از مردم افغانستان

معاون دبیرکل سازمان همکاری‌ اسلامی از کشورهای عضو این سازمان خواست با توجه به بحران انسانی در افغانستان از این کشور به طور کامل حمایت کنند.

به گزارش رادیو دری، «طارق علی» معاون دبیرکل سازمان همکاری‌ اسلامی در امور بشردوستانه گفت: پس از چند دهه جنگ، رنج و ناامنی، مردم افغانستان به آسایش و آرامش نیاز دارند.

وی تاکید کرد که «برای جامعه بین‌الملل بسیار مهم است که اقداماتی سریع انجام دهند تا اطمینان حاصل شود که مردم افغانستان به کمک‌های نجات‌دهنده دسترسی بلامانع دارند و حمایت‌های بشردوستانه افزایش یافته است».

معاون دبیرکل سازمان همکاری‌ اسلامی افزود: دفتر کمک‌های بشردوستانه سازمان همکاری‌ اسلامی در کابل مسوولیت خود را در هماهنگی با  سازمان های مختلف بین‌المللی در رساندن به کمک‌های مورد نیاز به میلیون‌ها انسان نیازمند ادا می‌کند.

طارق علی تاکید کرد:  این نهاد در همکاری با سازمان ملل، شرکای منطقه‌ای و سهامداران اصلی خود اقدامات لازم را برای ارائه راه حل‌های پایدار برای حل وضعیت فاجعه‌بار انسانی در افغانستان انجام می‌دهد.

در نشست سازمان همکاری‌ اسلامی علاوه بر کشورهای عضو،  شماری از کشورهای قدرتمند منطقه و جهان نیز دعوت شده اند.

«امیرخان متقی» وزیر امور خارجه طالبان نیز روز شنبه برای شرکت در این جلسه با استقبال مقام‌های پاکستانی وارد اسلام آباد شد.

سازمان همکاری‌ اسلامی پیش از برگزاری هفدهمین نشست فوق‌العاده شورای وزیران این سازمان از کشورهای عضو و غیرعضو خود خواست تا منابع مالی لازم را برای سازمان‌دهی و اجرای طرح کمک‌های بشردوستانه فوری در حمایت از مردم افغانستان بسیج کنند.

اجلاس همکاری اسلامی با موضوع افغانستان امروز در اسلام‌آباد آغاز می شود

 

 

کلیدواژه