قوس 28, 1400 18:19 Asia/Kabul
  • تأکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان
    تأکید بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان

در دیدار وزیر امور خارجه ایران و نخست‌وزیر پاکستان بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید شد.

به گزارش رادیو دری، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای اسلامی درباره افغانستان در اسلام آباد پایتخت پاکستان حضور دارد، پیش از ظهر امروز (یکشنبه) با «عمران خان» نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار وزیر امور خارجه ایران بر ضرورت همکاری تمام کشورهای اسلامی در رساندن سریع کمک‌های بشردوستانه به افغانستان تأکید کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بدون توجه به موضوعات سیاسی در افغانستان از ارسال کمک‌های بشردوستانه به افغانستان حمایت می کند.

وزیر امور خارجه ایران تنها راه حل صلح و ثبات نهایی در افغانستان را تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همه اقوام خواند و در این خصوص بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری با همسایگان افغانستان، کشورهای منطقه و سازمان ملل به منظور تسهیل شکل‌گیری دولتی فراگیر در افغانستان توسط خود افغانستانی‌ها تأکید کرد. 

عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن با اهمیت خواندن نقش جمهوری اسلامی در منطقه و برقراری صلح و ثبات در افغانستان، از موضوع تشکیل دولت فراگیر در افغانستان حمایت و بر ضرورت کمک به مردم افغانستان در شرایط حاضر خصوصاً با توجه به رسیدن فصل زمستان و نبود سوخت و مواد غذایی تأکید کرد. 

عمران‌خان با توجه به ضرورت گسترش روابط دوجانبه بین دو کشور ضمن مرور زمینه‌های مختلف همکاری‌های دو کشور، همکاری‌های مرزی خصوصاً تجارت مرزی و تشکیل توسعه بازارچه‌های مرزی را مورد تأکید قرار داد.

نخست وزیر پاکستان:هرج و مرج در افغانستان به نفع هیچ طرفی نیست

کلیدواژه