روسیه 200 نفر را همزمان با ارسال کمک‌های بشردوستانه از افغانستان خارج کرد
(last modified 1400-09-28T14:41:59+00:00 )
قوس 28, 1400 19:11 Asia/Kabul
  • روسیه 200 نفر را همزمان با ارسال کمک‌های بشردوستانه از افغانستان خارج کرد
    روسیه 200 نفر را همزمان با ارسال کمک‌های بشردوستانه از افغانستان خارج کرد

وزارت دفاع روسیه از انتقال 200 نفر شامل شهروندان روس و دانشجویان افغان همزمان با ارسال دومین محموله کمک‌های بشردوستانه از افغانستان خبر داد.

به گزارش رادیو دری به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که همزمان با ارسال دومین محموله کمک‌های بشردوستانه، 200 نفر از شهروندان روس، قرقیزستان و همچنین دانشجویان افغانستانی که در دانشگاه‌های روسیه تحصیل می‌کنند را از افغانستان خارج کرده است. 

روسیه روز شنبه دومین محموله کمک‌های بشردوستانه خود را به افغانستان ارسال کرده بود.

هواپیماهای باربری روسیه دو عملیات سوخت گیری را - در فرودگاه های گیسار (تاجیکستان) و کانت (جمهوری قرقیزستان) انجام خواهند داد و شهروندان تاجیک و قرقیز را به کشورهای متبوع خود منتقل می‌کنند.

به نوشته این رسانه آمریکایی، دانشجویان افغان که در دانشگاه‌های روسیه تحصیل می‌کنند نیز در این سفر از افغانستان خارج شدند.

روسیه از جمله کشورهایی است که پس از تسلط طالبان بر کابل، سفارت خود را تعطیل نکرد و سفیر این کشور در حال حاضر به دنبال ارتباط برقرار کردن با دولت جدید افغانستان است. 
 

نظامیان آمریکایی  پس از 20 سال اشغالگری و نابود کردن زیر ساخت های اقتصادی افغانستان در اواخر ماه اوت ناچار از این کشور خارج شدند و گروه طالبان  هم از 15 اوت/24 اسد قدرت را در افغانستان بدست گرفت.

کمک‌های بشردوستانه روسیه به کابل رسید

کلیدواژه