اتحادیه اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرد
(last modified 1403-07-23T11:52:16+00:00 )
میزان 23, 1403 16:22 Asia/Kabul
  • اتحادیه اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرد
    اتحادیه اروپا سه شرکت هواپیمایی ایران را تحریم کرد

 اتحادیه اروپا با طرح ادعای بی‌اساس دخالت ایران در مناقشه اوکراین از طریق ارسال موشک‌های بالستیک به روسیه، سه شرکت‌ هواپیمایی ایران‌ را تحریم کرد.

به گزارش رادیو دری؛ در بیانیه این اتحادیه ادعا شده است که سه شرکت هواپیمایی ایران‌ایر، ماهان‌ایر و هواپیمایی ساها، موشک‌ها و پهپادهای ساخت ایران را به روسیه منتقل کرده‌اند.

اتحادیه اروپا این تحریم ها را هدفمند خوانده و مدعی شده است که قصد ندارد به طور کلی ترافیک هوایی یا ارتباطات مردمی بین اتحادیه و ایران را مختل کند، بلکه به دنبال بازدارندگی از سیاست ها و فعالیت‌های خاص ایران است!

در فهرست جدید اتحادیه اروپا افزون بر سه شرکت هواپیمایی، در مجموع هفت شهروند و چهار سازمان ایرانی دیگر به سیاهه تحریم‌ها اضافه شده‌اند. 

ادعاها درباره دخالت نظامی ایران در مناقشه اوکراین درحالی مطرح می‌شود که مقامات تهران و مسکو بارها این ادعا را رد و بی‌اساس توصیف کرده‌اند.

اخیرا نیز عباس عراقچی وزیر خارجه ایران تاکید کرده بود که این کشور به روسیه موشک بالستیک صادر نکرده است.

جمهوری اسلامی ایران ضمن مخالفت با جنگ، همواره اعلام کرده است که از راهکار سیاسی برای حل و فصل اختلافات روسیه و اوکراین و پایان بخشیدن به درگیری‌های نظامی حمایت می‌کند.

ایران از ابتدای بحران اوکراین تاکنون هیچگاه بخشی از این نزاع و درگیری نظامی و ادامه آن نبوده و همواره از راهکار سیاسی و گفت‌وگوهای دوجانبه برای پایان دادن به این بحران و درگیری حمایت کرده است.

 

کلیدواژه