قوس 29, 1400 18:45 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در کابل
    برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در کابل

به مناسبت فرارسیدن ایام فاطمیه، مراسم عزاداری شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) در مسجد الزهرا (س) کابل برگزار شد.

به گزارش رادیودری، در این مراسم که رئیس شورای علمای شیعه افغانستان و رئیس مجمع محبان اهل بیت (ع) حضور داشتند، مداحان و سخنرانان ضمن تشریح فضائل حضرت زهرا (س)، با اشاره به مسائل جاری در کشور، خواستار اتحاد شیعه و سنی و همکاری آنان برای مقابله با ناهنجاری‌های موجود در کشور شدند.

آیت‌الله صالحی، رئیس شورای علمای شیعه و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت (علیهم‌السلام)  در این مراسم، مردم را به اخوت، وحدت و همبستگی دعوت نمود و اظهار داشت: از نظر همه مذاهب اسلامی، محبت اهل بیت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) واجب است.

آیت‌الله صالحی افزود: «زهرای اطهر (س) مقام بسیار بلندی دارد و در حدیث کساء محور معرفی پیامبر (ص)، علی (ع) و حسنین (ع) است».

سید حسین عالمی بلخی، رئیس دارالانشای شورای علما و رئیس مجمع محبان اهل بیت (ع) نیز گفت اهل بیت پیامبر(ص) محور وحدت مسلمان‌ها و همه مذاهب اسلامی است، امام شافعی ضمن شعری در مدح اهل بیت (ع) می‌فرماید: «در فضیلت شما همین بس که اگر در نماز بر شما درود نفرستیم، نماز ما نماز نیست».

عالمی بلخی  اافزود: «شرایط فعلی ایجاب می‌کند که شیعه و سنی در محور اهل بیت (ع) متحد شوند و با مشکلاتی که اکنون در کشور موجود است، مقابله کنند. کشورهای سلطه‌طلب به خاطر رسیدن به اهداف ناپاک‌شان افغانستان را محاصره اقتصادی کرده‌اند، برای عبور از این مرحله دشوار، شیعه و سنی باید متحد شویم».

 رئیس دارالانشای شورای علما و رئیس مجمع محبان اهل بیت (ع) در پایان تصریح کرد که  «طالبان تاکنون مردم شیعه را در حکومت سهیم نساخته است، جامعه شیعه از طالبان می‌خواهد برای اینکه همه اتباع کشور زمینه خدمت به مردم و وطن را پیدا کنند، حکومت را فراگیر و همه‌شمول نمایند تا مردم تشیع خود را در قدرت ببینند و همه برای مقابله با ناهنجاری‌ها متحد شویم و بهانه خارجی‌ها هم برای به رسمیت شناختن دولت موقت افغانستان  رفع شود.»

برپایی عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در کابل+ویدئو

کلیدواژه