قوس 30, 1400 12:05 Asia/Kabul
  • تظاهرات ضد آمریکایی مردم کابل در اعتراض به توقیف دارایی‌های افغانستان
    تظاهرات ضد آمریکایی مردم کابل در اعتراض به توقیف دارایی‌های افغانستان

مردم کابل در اعتراض علیه تروریسم مالی دولت آمریکا و توقیف دارایی‌های افغانستان، با برپایی تظاهراتی گسترده خواستار آزادسازی این دارایی‌ها شدند.

به گزارش رادیو دری، مردم کابل علیه تروریسم مالی آمریکا و توقیف دارایی‌های افغانستان توسط دولت بایدن با حضور در خیابان‌های کابل دست به تظاهرات زدند.

 

تظاهرات کنندگان از امریکا و کشورهای غربی خواستند که دارایی های افغانستان را آزاد سازد تا وضعیت اقتصادی کشور از حالت بحرانی فعلی رهایی یابد.

معترضان با در دست داشتن شعارهایی به زبان‌های انگلیسی، امریکا را استعمارگر خواندند و از این کشور خواستند هرچه زودتر پول‌های بلوکه شده افغانستان را آزاد کند.

این در تظاهرات در حالی برگزار می شود که پس از به قدرت رسیدن طالبان در ۱۵ اوت ۲۰۲۱ میلادی /24 اسد 1400، امریکا و دیگر کشورهای غربی بیش از ۹.۵ میلیارد دلار سرمایه‌های افغانستان را بلوکه و دسترسی طالبان را به آن قطع کردند، اقدامی که وضعیت اقتصادی کشور را وخیم‌تر کرده است.

هرچند طالبان تاکنون بارها تلاش کرده‌اند که زمینه دسترسی به این کمک‌ها را فراهم کنند، اما هنوز از سوی امریکا و نهادهای کمک کننده جواب مثبت دریافت نکرده‌اند.

وزیر فرهنگ طالبان: توقیف دارایی های افغانستان بیشترین ضرر را به مردم می‌رساند

کلیدواژه