بازار لباس زنانه در هرات کساد است
(last modified Wed, 22 Dec 2021 15:57:17 GMT )
جدی 01, 1400 20:27 Asia/Kabul
  • بازار لباس زنانه در هرات کساد است
    بازار لباس زنانه در هرات کساد است

فروشندگان لباس به خصوص لباس زنانه در هرات از کاهش فروش اجناس شان در پنج ماه گذشته در این ولایت شاکی هستند.

به گزارش رادیو دری؛ نثار احمد یکی از فروشندگان لباس مجلسی زنانه در شهر هرات می گوید: تمامی دارایی اش را در بخش لباس سرمایه گذاری کرده است اما حالا فروش ندارد و نمی تواند به درستی نیازمندی خانواده اش را تامین کند.

وی افزود: در کنار تامین مخارج خانواده باید ماهانه کرایه فروشگاه را نیز پرداخت کند اما به دلیل نبود در آمد چندین ماه بدهکار شده است.

غلام حضرت یکی دیگر از فروشندگان لباس زنانه در هرات از کاهش ۷۰ درصدی فروش  لباس خبر داده و گفته است: در گذشته بانوان زیادی به مناسبت های مختلف لباس می خریدند و وضعیت کاری شان بسیار پر رونق بود اما حالا مراجعه مشتریان بسیار کم شده است.

فائقه رسولی یکی از بانوان هراتی هم که در فروشگاهی بزرگ کار می کند از سقوط بازار فروش اجناس شان گلایه دارد و می گوید: روزهای سختی را با بی پولی پشت سر می گذاریم..

وی یادآور شد: با توجه به اینکه بسیاری از لباس ها را تخفیف داده و با قیمت کم تر از گذشته می فروشند اما باز هم کسی رغبت به خرید لباس ندارد.

با شیوع ویروس کرونا و تغییر نظام سیاسی در افغانستان بسیاری از مردم شغل و در آمد کاری شان را از دست داده و تحت فشار مشکلات مالی و اقتصادی قرار دارند.

فقر بازار فروش دختران را در افغانستان رونق داده است

غبار بی رونقی بر بازار بوش کابل

کلیدواژه