جدی 02, 1400 10:22 Asia/Kabul
  • وعده سازمان ملل برای بزرگترین عملیات کمک رسانی به افغانستان در سال۲۰۲۲
    وعده سازمان ملل برای بزرگترین عملیات کمک رسانی به افغانستان در سال۲۰۲۲

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری وعده داد عملیات کمک رسانی بشردوستانه در افغانستان در سال ۲۰۲۲ به بزرگترین عملیات از این نوع در سراسر جهان تبدیل خواهد شد و حدود ۲۲ میلیون نفر را پوشش خواهد داد.

به گزارش رادیودری، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری روز چهارشنبه از تصویب قطعنامه ۲۶۱۵ شورای امنیت با عنوان تسهیل کمک رسانی به افغانستان استقبال و تاکید کرد، «این تصمیم مهم، انجام فوری تلاش های بشردوستانه برای نجات جان و معیشت افغان ها را امکان‌پذیر می‌سازد.»

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روزچهارشنبه به اتفاق آرا به قطعنامه تسهیل کمک رسانی به افغانستان رای مثبت دادند.

معاون دبیر کل سازمان ملل خاطرنشان کرد، حدود ۱۶۰ سازمان بشردوستانه ملی و بین المللی در حال ارائه کمک های اساسی مانند آموزش، آب و فاضلاب، و حمایت از کشاورزی در افغانستان هستند.

گفته شده است که با تصویب این قطعنامه، کمک های بشردوستانه به افغانستان که در آستانه سقوط اقتصادی است، تسهیل اما در عین حال دسترسی طالبان به این کمک های مالی مسدود می شود.

پس از دو دهه اشغالگری آمریکا در افغانستان و با خروج خفت بار از این کشور، میلیون ها نفر در فقر و نبود مواد غذایی بسر می ببرند و خیلی از آنها آواره و کشته شده اند.

در بیست سال اشغالگری آمریکا، زیرساخت های اقتصادی افغانستان نابود شده و مردم این کشور در فقر اقتصادی زندگی می کنند.

در همین حال آمریکا اخیرا دارایی‌های افغانستان و همچنین ذخایر طلای این کشور را در بانک‌های آمریکایی مسدود کرده  که این وضع  بر فعالیت های تجاری ومعیشت مردم  تاثیر منفی گذاشته است

تصویب قطعنامه تسهیل کمک رسانی به افغانستان در شورای امنیت

کلیدواژه