کشتار خاموش کودکان در افغانستان
(last modified 1400-10-02T10:36:07+00:00 )
جدی 02, 1400 15:06 Asia/Kabul
  • کشتار خاموش کودکان در افغانستان
    کشتار خاموش کودکان در افغانستان

آمریکا و متحدانش که ۲۰سال افغانستان را به اشغال نظامی درآوردند و همواره غیرنظامیان بویژه کودکان را به نام گروه های تروریست بمباران و قتل عام کردند، این بار به طور خاموش به کشتار خود ادامه می دهند.

به گزارش رادیو دری؛ مردم افغانستان پس از ۲۰ سال تحمل سختی های اشغال خاک خود از سوی غرب به سرکردگی آمریکا و جنایات جنگی آنها، حال با نوع جدید اما خاموشی از جنایت مواجه اند و آن اعمال تحریم های واشنگتن و غرب با دست آویز حاکمیت دوباره طالبان  بر افغانستان است.

این در حالی است که یک میلیون کودک زیر پنج سال در افغانستان در معرض خطر مرگ ناشی از سوءتغذیه و گرسنگی قرار دارند و نهادهای بین المللی نسبت به اعمال تحریم های آمریکا بر مردم افغانستان به  بهانه حاکمیت طالبان  به وقوع  فاجعه انسانی در زمستان پیش رو در این کشور هشدار می دهند.

در این زمینه کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل متحد (UNHCR)  در این زمینه اعلام کرده است که «گرسنگی در افغانستان به حد بی سابقه ای رسیده است.»

خروج خفت بار نیروهای آمریکایی از افغانستان در حالی صورت می گیرد  که حضور حدود بیست ساله آمریکا در افغانستان، دستاوردی جز کشتار ده ها هزار تن از مردم مظلوم این کشور، تخریب زیرساخت ها و افزایش تولید مواد مخدر نداشته است.

 زنده به گور کردن نمادین فرزندان در اعتراض به افزایش فقر و گرسنگی در افغانستان

هشدار «برنامه جهانی غذا» درباره فاجعه گرسنگی در افغانستان

کلیدواژه