جدی 04, 1400 20:50 Asia/Kabul
  • محمد محقق با نماینده ویژه دولت ایران در امور افغانستان دیدار کرد
    محمد محقق با نماینده ویژه دولت ایران در امور افغانستان دیدار کرد

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و عضو شورای رهبری تشکل موسوم به «شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان» امروز در تهران با حسن کاظمی قمی نماینده رئیس جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش رادیو دری؛ در این دیدار کاظمی قمی تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران طرفدار  ثبات وامنیت پایدار و خواهان حل مسالمت آمیز مسائل افغانستان از طریق مذاکره بین همه طرفهای سیاسی و قومی است.

نماینده ویژه دولت ایران در امور افغانستان اضافه کرد: ما با همه جناحهای سیاسی کشور برادر و همسایه افغانستان مناسبات دوستانه داریم و علاقه داریم که بین همه طرفها میانجیگری کنیم  تا در این کشور، صلح و ثبات و حکومتی فراگیر با مشارکت همه طرفها شکل بگیرد که این موضوع به نفع منطقه و جهان است.

محقق در دیدار کاظمی قمی از نقش مثبت ایران  در امور افغانستان قدردانی کرد

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان نیز در این دیدار تاکید کرد: به نمایندگی از شورای عالی مقاومت ملی جمهوری اسلامی افغانستان اطمینان می دهم که در شرایط فعلی طرفدار جنگ و خشونت نیستیم و در صورتی که زمینه برای مذاکرات بین افغان ها  فراهم شود حاضر به گفتگوی سازنده  برای حل وفصل اختلافات داخلی هستیم.

محقق  از نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران  در امور افغانستان و پذیرایی طولانی مدت ملت و دولت ایران از میلیون ها مهاجر افغان در سالهای گذشته قدردانی و تاکید کرد: ما از نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در سیر تحولات و حوادث منطقه آگاهیم.

 

وی با اشاره به مشکلات امنیتی و فقر و بیکاری گسترده در افغانستان یادآور شد: زندگی برای مردم افغانستان در سایه نظام یکجانبه طالبان دشوار شده است و جمعیت وسیعی از مردم  راهی کشورهای خارجی شده اند و بخش زیاد از آنان به جمهوری اسلامی ایران روی آورده اند که در ۴ دهه گذشته میزبان مهاجران افغان بوده است.

 رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواست که همچون گذشته به دلایل اسلامی وانسانی  مشکلات مهاجران را برطرف  کنند.

محقق همچنین از اظهارات رئیس جمهوری اسلامی ایران درباره  ضرورت رسیدگی جدی به وضع مهاجران افغان و اینکه به آنان به چشم بیگانه نگریسته نشود سپاسگزاری کرد.

رئیسی: ایران از مهاجران افغان حمایت می کند

محقق: حضور ایران در مذاکرات صلح افغانستان مثبت است

کلیدواژه