جدی 06, 1400 14:06 Asia/Kabul
  • تاکید روسیه بر رفع موانع غرب برای کمک به افغانستان
    تاکید روسیه بر رفع موانع غرب برای کمک به افغانستان

رئیس اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه رفع موانع غرب برای کمک به مردم افغانستان و خودداری از سیاسی کردن این مساله شد.

به گزارش رادیو دری ، «پتر ایلیچف» روز دوشنبه به ریانووستی گفت، افغانستان به کمک های مالی که از سوی آمریکا و متحدانش در حساب های بانکی مسدود شده است، نیاز حیاتی دارد.  

رئیس اداره سازمان های بین المللی وزارت خارجه روسیه افزود، مسکو در تماس های دوجانبه و در مجامع بین المللی بر ضرورت آزادی و رفع انسداد ذخایر مالی افغانستان برای نجات مردم این کشور از یک فاجعه انسانی که می تواند پیامدهای مخرب با ابعاد منطقه ای و بین المللی درپی داشته باشد،  تاکید می کند.   

به گفته ایلیچف، کشورهای غربی در وهله اول آمریکا که بخش عمده ذخایر مالی افغانستان در آن قرار دارد، به موانع موجود برای آزادی برداشت این پول ها بویژه مسائل قضایی و اداری استناد می کنند در حالی که وضعیت کنونی افغانستان، پیامد حضور نظامی غیرمسئولانه ۲۰ ساله این کشورها است.

مقام های روسیه، کشورهای غربی و بویژه آمریکا را مسئول بروز وضعیت کنونی در افغانستان می دانند و تاکید دارند که کشورهای غربی در کمک انسانی به مردم افغانستان و بازسازی اقتصاد این کشور باید پیشگام شوند.  

یکشنبه 15 اوت/ 24 اسد همزمان با ورود نیروهای طالبان به کابل و فرار «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان از این کشور، دولت وی سقوط کرد.

روسیه: آمریکا درصدد تحمیل خواسته‌ هایش بر طالبان است

کلیدواژه