طالبان از روسیه خواست حکومت آنها را به رسمیت بشناسد
(last modified 1400-10-08T12:14:39+00:00 )
جدی 08, 1400 16:44 Asia/Kabul
  • طالبان از روسیه خواست حکومت آنها را به رسیت بشناسد
    طالبان از روسیه خواست حکومت آنها را به رسیت بشناسد

سخنگوی گروه طالبان با قدردانی از کمک های بشردوستانه مسکو به کابل، از روسیه خواست تا طالبان را به عنوان دولت رسمی افغانستان به رسمیت بشناسد.

به گزارش رادیو دری، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان امروز در مصاحبه با خبرنگاران گفت: این گروه در صدد تعیین سفیر در مسکو بوده و امیدواراست مسکو دولت جدید افغانستان رابه رسمیت بشناسد.

مجاهد با اشاره به کمک های روسیه به افغانستان افزود: مردم افغانستان همچنان نیازمند کمک و پشتیبانی هستند زیرا  به تازگی جنگ و درگیری را پشت سر گذاشته اند.

سخنگوی طالبان در پایان تاکید کرد: مردم ما با مشکلات اقتصادی و بحرانی طولانی مدت روبرو هستند و ما از مسکو انتظار یاری بیشتری در این زمینه داریم.

روسیه اخیرا محموله های کمک های بشردوستانه را از طریق هواپیماهای ترابری نیروی هوایی کشور به افغانستان منتقل کرده است.

درخواست طالبان برای به رسمیت شناخته شدن در حالی مطرح می شود که پیشتر «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در نشست سالانه خبری خود اعلام کرده بود که روسیه  با همه شرکای بین المللی اش در حال همکاری و مذاکره است تا به تصمیمی  تثبیت شده در این زمینه دست یابد.

این اظهارات پس از آن مطرح شد که پوتین در ماه اکتبر اعلام کرده بود که در صورت ادامه بهبود وضعیت در افغانستان، ممکن است طالبان از فهرست سازمان های تروریستی حذف شود.

پاسخ طالبان به پوتین: افغانستان برای هیچ کشوری تهدید نیست

کلیدواژه