جدی 11, 1400 18:40 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی طالبان برای استفاده از محصولات فرهنگی ایران
    اعلام آمادگی طالبان برای استفاده از محصولات فرهنگی ایران

وزیر اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان در دیدار معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل از آمادگی حکومت جدید افغانستان برای بهره مندی از محصولات فرهنگی اسلامی ایران خبر داد.

به گزارش رادیو دری؛ مولوی خیرالله خیرخواه در دیدار سید حسن مرتضوی با اشاره به تهاجم فرهنگی گسترده غرب علیه مردم افغانستان به ویژه در عرصه هنر و رسانه اظهار کرد : اکنون زمان آن رسیده است تا کشورهای اسلامی از جمله جمهوری اسلامی ایران با تولیدات فرهنگی پاک و اسلامی برای کمک به اعتلای فرهنگ مشترک اسلامی میان ملت‌های مسلمان بشتابند و دولت جدید در افغانستان برای همکاری در این زمینه آمادگی کامل دارد.

وی افزود: آمریکایی‌ها هرچند به حضور نظامی‌ در افغانستان پایان داده‌اند اما از جنگ فرهنگی و اقتصادی علیه ملت مسلمان افغانستان دست بر نمی‌دارند و هرچه در توان دارند در این میدان به کار خواهند بست.

وزیر اطلاعات و فرهنگ دولت موقت طالبان ادامه داد: غربی‌ها مشکل اساسی‌شان دین‌مداری یک ملت آزاده است که توانسته‌اند با اتکا به ایمان و اراده اسلامی خود و  برای زندگی در سایه اسلام ناب جهاد و ابرقدرت‌های غرب و شرق را از کشورشان بیرون کرده اند.

معاون سفارت ایران در کابل نیز در این دیدار با اشاره به تجربه بیش از چهل ساله مردم ایران در مبارزه با جنگ اقتصادی و فرهنگی غرب گفت: ملت ایران تمام تجربه خود را در اختیار ملت‌های مسلمان و مظلوم منطقه گذاشته است و ملت مظلوم افغانستان را نیز در این راه تنها نخواهد گذاشت.

معاون نخست‌وزیر طالبان با مقامات سفارت ایران در کابل دیدار کرد

 

کلیدواژه