جدی 12, 1400 12:18 Asia/Kabul
  • تظاهرات مردم کابل در اعتراض به توقیف دارایی های افغانستان در آمریکا
    تظاهرات مردم کابل در اعتراض به توقیف دارایی های افغانستان در آمریکا

برخی از شهروندان کابل امروز در تظاهراتی در پایتخت آزادسازی دارایی های مسدود شده افغانستان در خارج از کشور را خواستار شدند.

به گزارش رادیو دری؛ شرکت کنندگان در این تظاهرات همچنین بر به رسمیت شناخته شدن حکومت طالبان از سوی کشورهای جهان تاکید کردند.

 پس از به قدرت رسیدن طالبان  حدود ۹ میلیارد و ۶۹۴ میلیون دلار از ذخایر ارزی افغانستان در امریکا و کشورهای دیگر مسدود شده است.

مقامات طالبان بارها از امریکا خواسته اند تا ذخایر ارزی افغانستان را آزاد کند.

اگر چه این دارایی ها تاکنون آزاد نشده، اما بخشی از این پول ها قرار است برای مصرف در افغانستان در اختیار موسسات بین المللی قرار بگیرد.

از سویی دیگر، هنوز هیچ کشوری به طور رسمی طالبان را به عنوان دولت به رسمیت نشناخته است، اما برخی از کشورهای در حال رایزنی با مقامات طالبان هستند.

در همین حال آنتونی بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده امریکا روز گذشته (شنبه) در نشست خبری گفت که اگر حکومت طالبان می‌خواهند از سوی جهان به رسمیت شناخته شوند، باید در رویکرد خود اصلاحات ایجاد کند.

بلینکن که در مورد اولویت‌ها و برنامه‌های سال 2022  صحبت می‌کرد افزود: روی طرحی کار می‌کنند تا بتوانند به مردم افغانستان کمک کنند، اما طالبان از این کمک ها بهره نبرد.

طالبان: شروط آمریکا را برای به رسمیت شناختن بررسی می‌کنیم

 تاکید دوباره طالبان بر آزادسازی دارایی های افغانستان از طرف آمریکا

 

کلیدواژه