جدی 12, 1400 19:47 Asia/Kabul
  • تخریب حصارکشی مرزی پاکستان توسط طالبان
    تخریب حصارکشی مرزی پاکستان توسط طالبان

نیروهای دولت موقت طالبان در افغانستان ، حصار مرزی ایجاد شده توسط پاکستان را تخریب کردند .

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری تسنیم ، در ادامه تقابل طالبان با نظامیان پاکستانی بر سر حصار ایجاد شده در امتداد خط فرضی " دیورند "، هم مرز افغانستان با پاکستان ، نیروهای طالبان روز یک شنبه  بار دیگر حصار مرزی ایجاد شده توسط نظامیان پاکستانی را تخریب کرد.

نیروهای  طالبان همچنین در ولایت «نیمروز» افغانستان با جمع آوری حصار مرزی نظامیان پاکستانی، مانع از ایجاد پایگاه نظامی در این ولایت شدند.

نیروهای ویژه طالبان همچنین حدود دوهفته پیش در ولسوالی «لعل‌پور» ولایت «ننگرهار»در شرق افغانستان  حصار مرزی ایجاد شده توسط نظامیان پاکستانی در امتداد خط فرضی «دیورند» را از تخریب کردند .

در همین حال فرماندهان امنیتی دولت موقت طالبان در جنوب افغانستان گفتند، افزون بر یکصد تن از نیروهای آموزش دیده  طالبان  قرار است برای تامین امنیت مرزهای جنوبی، در امتداد خط فرضی دیورند نزدیک مرز پاکستان مستقر شوند.

خط فرضی "دیورند" که سال 1893 در دوران استعمار بریتانیا ترسیم شد، هیچگاه از سوی افغانستان به عنوان مرز رسمی و مشترک با پاکستان به رسمیت شناخته نشده است و در چند سال اخیر بارها نیروهای مرزی دو کشور درگیر شده اند.

طالبان در خط دیورند نیرو مستقر کرده است

 

کلیدواژه