عقرب 27, 1395 12:35 Asia/Kabul
  • آمریکا سعی در توجیه جنایات خود در افغانستان دارد

«سید وحید ظهوری حسینی» گفت: آمریکا در افغانستان سعی در ارعاب و وحشت داشت تا حاکمیت خودش را حفظ کند و بسیاری از این جنایت‌ها را توجیه و قانونی نشان می‌دهد.

«سید وحید ظهوری حسینی» کارشناس مسائل منطقه در رابطه با گزارش دیوان بین‌المللی لاهه درباره با جرایم جنگی آمریکا، گفت:دیوان بین‌المللی لاهه در رابطه با جنایات آمریکا مسائلی مطرح کرد که کشورهای استعمارگر این قوانین را رد می‌کنند، هر چند این دادگاه بین‌المللی است اما در رابطه با آمریکا در رابطه با جنایات جنگی اغماض صورت گرفته است.

وی در رابطه با عدم پذیرش آمریکا برای پذیرش جنایت جنگی در افغانستان به شبکه خبر ایران گفت: آمریکا دچار تناقض برای قانونی نشان دادن خودشان در کشورها هستند و در حمله به بیمارستان قندوز ۴۲ تن کشته شدند و دیوان لاهه نیز به آن اشاره کرد و هیأتی برای رسیدگی به آن اعزام کرد.

وی افزود: آمریکا در کشور افغانستان سعی در ارعاب و وحشت داشت تا حاکمیت خودش را حفظ کند و بسیاری از این جنایت‌ها را توجیه و قانونی نشان می‌دهد.

ظهوری گفت: با وجود اینکه کشورهای دیگر از این موضوع شاکی هستند این موضوع به گوش محافل بین المللی نرسیده است و بعد از مدت‌ها این موضوع مطرح شده که جنایت جنگی در افغانستان وجود داشته است اما آمریکایی‌ها برای نجات دادن خودشان قوانین را دور می‌زنند.

کارشناس مسائل منطقه درباره استیضاح وزرای دولت وحدت و ملی و نظرات رسانه‌ها در این مورد، گفت: رسانه‌ها در افغانستان این موضوع را مطرح می‌کنند که پارلمانی که مشروطیت ندارد، چگونه کار استیضاح را انجام می‌دهد و نوعی یک سو نگری و قوم نگری توسط پارلمان وجود دارد چرا که بیشتر رد صلاحیت شدگان نیروهای جهادی افغانستان بودند.

کلیدواژه