ایندیپندنت :هزینه ۷۰۰ هزار پوندی بریتانیا برای نگه‌ داشتن افغان‌ها در افغانستان
(last modified 1400-10-13T11:47:22+00:00 )
جدی 13, 1400 16:17 Asia/Kabul
  • ایندیپندنت :هزینه ۷۰۰ هزار پوندی بریتانیا برای نگه‌ داشتن افغان‌ها در افغانستان
    ایندیپندنت :هزینه ۷۰۰ هزار پوندی بریتانیا برای نگه‌ داشتن افغان‌ها در افغانستان

دولت بریتانیا بیش از ۷۰۰ هزار پوند برای ممانعت از ورود مهاجران افغان به این کشور اختصاص داده است.

طبق نتایج تحقیقات روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت که روز یکشنبه منتشر شد، دولت بریتانیا پیش از سلطه طالبان، بیش از ۹۰۰ هزار دلار به یک شرکت پرداخت کرد تا افغان‌ها را متقاعد کند که از کشورشان فرار نکنند.

بنا بر این گزارش، وزارت کشور بریتانیا از سال ۲۰۱۶، دستکم ۹۴۸ هزار دلار (۷۰۰ هزار پوند) به یک شرکت «تغییر رفتار مهاجران» با نام «سیفار»( Seefar ) داده است؛ بنا بر همچنین احتمال می‌رود این شرکت در بازه زمانی مشابه، مبالغ بیشتری را از وزارت خارجه بریتانیا دریافت کرده باشد.

به رغم این هزینه‌ها، نام سیفار هرگز در مجلس بریتانیا به گوش نرسیده است و وزارت کشور بریتانیا هم از ارائه جزئیات درباره این قرارداد خودداری می‌کند.

سیفار در پشت پرده وبسایت‌هایی مانند "On The Move" و "The Migrant Project" است که مدعی کمک به مهاجران در اتخاذ «تصمیم‌های آگاهانه» هستند.

سیفار که در هنگ‌کنگ واقع شده است، اخیرا اعلام کرد که از فوریه تا دسامبر ۲۰۲۰ «یک کمپین ارتباطات مهاجرت در افغانستان» برگزار کرده است.

تعداد نامشخصی از کسانی که پس از عملیات خروج بریتانیا از افغانستان در ماه اوت در این کشور گرفتار شدند، به دست طالبان کشته‌ شده‌اند و طرح اسکان مجدد ۲۰ هزار پناهجو که وعده داده شده بود، هنوز آغاز نشده است.قرار است دولت بریتانیا طی قراردادی برای «پیشگیری از جرایم مهاجرت سازمان یافته و تأثیرگذاری بر استراتژی ارتباطات»، بیش از ۶۷۰ هزار دلار دیگر به شرکت سیفار بدهد.

وزارت کشور بریتانیا همچنین در راستای کمپین خود برای منصرف کردن کسانی که قصد گذر از کانال‌ها و مهاجرت به این کشور را دارند، در دسامبر و آوریل سال گذشته به فیسبوک و اینستاگرام حدود ۳۱ هزار دلار پرداخت کرد تا سیفار را تبلیغ کنند.

محرومیت مهاجران افغان در بریتانیا از خدمات اولیه و حمایت دولت

کلیدواژه