عقرب 27, 1395 13:28 Asia/Kabul
  • عبدالله: افغانستان و پاکستان در هماهنگی با یکدیگر با تروریسم مبارزه کنند

«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه افغانستان می‌گوید که کشورهای افغانستان و پاکستان باید در هماهنگی با یکدیگر با تروریسم مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس،«عبدالله عبدالله» رئیس اجرائیه افغانستان روز گذشته با هیات مشترک پارلمانی افغانستان و پاکستان در قصر سپیدار دیدار کرد.

وی در این دیدار  گفت: افراط گرایی و تروریسم، نه تنها برای افغانستان و پاکستان بلکه برای تمام کشور های منطقه تهدیدی جدی به شمار می‌رود.

عبدالله گفت: شرایط حاکم در افغانستان و پاکستان، ایجاب می‌نماید که 2 کشور به صورت مشترک و باحمایت کشور‌های منطقه با تروریسم مبارزه جدی نمایند.

در این دیدار اعضای هیات مشترک، به بیان دیدگاه‌ها، طرح‌ ها و پیشنهادات خویش پرداخته و هدف اصلی و مشخص خود را بهبود روابط میان افغانستان و پاکستان و حل چالش‌ های موجود میان دو کشور عنوان نمودند.

اعضای این هیات در سخنان خود، به تامین و تحکیم روابط میان 2 کشور تاکید کرده و افزودندکه به عنوان هیات مشترک دو کشور، در سفرها و نشست‌های خویش تلاش خواهند نمود، روی حل چالش‌ها و موانعی تمرکز نمایند که از دیر باز به این سو، میان افغانستان و پاکستان موجود بوده و جنجال ساز و چالش برانگیز گردیده است.

عبدالله با قدردانی از تلاش این هیات روی بهبودی روابط دو کشور(افغانستان و پاکستان)حمایت قاطع خود را اعلام کرد.

دیدار عبدالله با هیات مشترک ‍پارلمانی در حالی انجام می شود که در این اواخر روابط سیاسی افغانستان و پاکستان سرد شده است.

اکثر کارشناسان بر این باورند که چندین عوامل باعث سردی این روابط شده است، یکی از این دلایل روابط نزدیک افغانستان با هند گفته شده است.

در ادامه تنش‌های اسلام آباد و کابل، چندی پیش پاکستان اعلام کرده که مهاجران افغانستانی باید هر چه زودتر از این کشور خارج شوند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد.

کلیدواژه