جدی 14, 1400 18:03 Asia/Kabul
  • پیامدهای ترور سردار سلیمانی برای آمریکا
    پیامدهای ترور سردار سلیمانی برای آمریکا

یک رسانه افغانستان در تحلیلی پیامدهای ترور سردار سلیمانی توسط آمریکا را بررسی کرده و گفته است که فرار شرم آور و بزدلانه آمریکا از افغانستان و عراق و کاهش نیروهای اشغالگر در خاورمیانه از پیامدهای مستقیم این ترور بوده است.

به گزارش رادیودری، خبرگزاری صدای افغان امروزسه شنبه در گزارشی نوشت: ایجاد تردید و تزلزل در روابط استراتژیک و پیمان های امنیتی میان واشنگتن و رژیم های مرتجع منطقه از پیامدهای مستقیم ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس است و این مهم نشان می دهد که آنها حتی با شهادت خویش نیز اهداف تعیین شده علیه دشمنان را محقق ساخته اند.

آوا در این تحلیل نوشته است که مجاهدان راستین، راه مبارزان این مسیر مقدس و پرچم فرماندهان رشید و نامدار خویش را بر زمین نمی گذارند.

این منبع افزوده است: سلیمانی و مهدی المهندس انسان های هستند که از زمان خویش جلوتر حرکت کردند و مسیر تاریخ را تغییر داده اند.

آوا نوشته است که ترامپ گمان می‌کرد که با ترور شهید سلیمانی اهداف خود برای به آشوب کشاندن کشورهای اسلامی و ریختن خون مسلمانان با استفاده از نیروهای مزدور تکفیری که به نام مسلمانان و اسلام، خون مسلمین را می‌ریزند، شهرهای اسلامی را ویران می کنند و کشورهای مسلمان را به آشوب و بحران می‌کشانند، تحقق خواهد یافت، اما ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس نه تنها موجب پایان مبارزه جهانی علیه تروریسم آمریکایی نشد، بلکه منطقه خاورمیانه را که پیش از این، تحت اشغال مستقیم نیروهای اشغالگر آمریکایی قرار داشت بیش از همیشه نسبت به درستی راه شهید سلیمانی ها و استمرار مبارزات ضد استکباری ملت های بیدار و آگاه منطقه و جهان اسلام مصمم ساخت.

این رسانه افغانستان نوشته است که ترور شهید سلیمانی موجب شد که حتی کسانی که پیش از این نام او را نشنیده بودند و شناختی از شخصیت، تفکر، استراتژی و جهان‌بینی اسلامی اش نسبت به تروریسم و تهدیدهای مستقیم استکبار جهانی علیه صلح و امنیت بین‌المللی نداشتند به ابعاد شخصیتی او آگاهی بیشتری بیابند و در مسیر اهداف و آرمان های آن شهید والامقام قرار بگیرند.

رسانه بریتانیایی: ترور سردار سلیمانی نتیجه معکوس داشت

کلیدواژه