جدی 15, 1400 13:35 Asia/Kabul
  • برگزاری بزرگداشت دومین سالگرد شهید سردار سلیمانی در ولایات مختلف افغانستان
    برگزاری بزرگداشت دومین سالگرد شهید سردار سلیمانی در ولایات مختلف افغانستان

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهید سردار سلیمانی در ولایات مختلف افغانستان برگزار شد.

به گزارش رادیودری، همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار قاسم سلیمانی مراسم تجلیل و یاد بودی با حضور مسئولین کنسولگری  جمهوری اسلامی ایران در شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ و مسئولان  محلی، رئیس امر به معروف، رئیس شورای علمای شیعه و برخی از اعضای شورای اخوت این ولایت برگزار شد.

در حاشیه این مراسم که جمعی از بزرگان و متنفذین ولایت بلخ نیز در آن حضور داشتند،  نمایشگاه عکس شهید سردار قاسم سلیمانی برگزار شد.

 از سوی دیگر در ولایت سمنگان نیز مراسمی برای گرامیداشت شهید سردار سلیمانی با حضور شورای اخوت این ولایت برگزار شد.

همزمان با دومین سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی در ولایت هرات در غرب افغانستان با حضور مقامات دولت طالبان و شخصیت‌های سیاسی، دینی و مردمی برگزار شد.

علمای اهل سنت و اهل تشیع ولایت قندهار و اساتید دانشگاه و فرهنگیان این ولایت هم در سمینارهای جداگانه خدمات سردار شهید قاسم سلیمانی در دفاع از مظلومین جهان را بررسی کردند.

سردار سپهبد حاج "قاسم سلیمانی"، "ابومهدی المهندس" معاون سازمان بسیج مردمی عراق "حشد الشعبی" و تعدادی از همراهانشان بامداد جمعه سوم ژانویه 2020 (13جدی1398) در حمله هوایی نیروهای متجاوز و تروریست آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد پایتخت عراق به شهادت رسیدند.این حمله  به دستور مستقیم « دونالد ترامپ» رییس جمهوری وقت آمریکا انجام شد .

بسیاری از کشورها، سازمان ها و گروها، این اقدام تروریستی آمریکا را محکوم کرده‌اند.

سردار "سلیمانی" و "ابومهدی المهندس" از چهره های برجسته مبارزه با گروه های تکفیری و تروریستی از جمله داعش در منطقه غرب آسیا بودند.

برگزاری مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در کابل

استقبال مردم و مسئولان ولایت هرات افغانستان از نمایشگاه عکس شهید سلیمانی

کلیدواژه