جدی 16, 1400 20:22 Asia/Kabul
  • آلمان شرایط را برای پذیرش پناهجویان افغان آسان تر می کند
    آلمان شرایط را برای پذیرش پناهجویان افغان آسان تر می کند

وزیر داخله آلمان، بخت پناهجویان افغانستانی در این کشور را مساعد دیده و گفته است که مهاجران افغانستانی می توانند قبل از تصمیم گیری در مورد درخواست پناهندگی شان، از برنامه های ادغام در این کشور استفاده کنند.

به گزارش رادیو دری؛ نانسی فیزر وزیر داخله آلمان فدرال گفته است که شهروندان افغانستان در آینده چشم اندازهای خوبی برای ماندن در آلمان خواهند داشت و در رده «کشورهای مبداء با چشم انداز خوب برای اقامت» قرار می گیرند. 

وی افزود: این رویکرد به پناهجویان افغان این امکان را می دهد که حتی پیش از تصمیم گیری در مورد تقاضای پناهندگی شان، در کورس های ادغام که با بودجه دولتی تمویل می شوند، شرکت کنند.

به این ترتیب وزارت داخله آلمان دیدگاه هوبرتوس هایل وزیر امور کار این کشور را تأیید کرده است که به پناهجویان افغان که بعد از اول آگوست ۲۰۱۹ وارد آلمان شده اند باید اجازه دسترسی به کورس های آموزش زبان و حرفه داده شود.

هم اینک در آلمان کشور های سوریه، اریتریا و سومالی به عنوان «کشورهای مبداء با چشم انداز خوب برای اقامت» رده بندی شده اند و معیار این رده بندی این است که بیش از ۵۰ درصد پناهجویان این کشورها در آلمان حفاظت یا قبولی دریافت می‌کنند.

برای افغانستان، این نرخ در هفت ماه اول سال گذشته میلادی حدود ۳۹ درصد بوده است. پس از آن، تصمیم گیری در مورد درخواست های پناهندگی مهاجران افغان در آلمان به تعویق افتاد، زیرا اداره فدرال امور مهاجرت و پناهندگی (بامف) منتظر ارزیابی جدید وضعیت افغانستان از سوی حکومت فدرال آلمان بود.

از اول دسامبر سال گذشته به این طرف تصمیم گیری ها در مورد درخواست های پناهندگی افغان ها بر اساس دستورالعمل های جدید صورت می گیرد.

وزیر خارجه آلمان: اوضاع انسانی در افغانستان فاجعه بار است

۳۴۵ شهروند افغانستان به آلمان منتقل شدند

کلیدواژه