نوزاد گم شده افغان به خانواده اش در کابل تحویل شد
(last modified 1400-10-19T05:01:04+00:00 )
جدی 19, 1400 09:31 Asia/Kabul
  • نوزاد گم شده افغان به خانواده اش در کابل تحویل شد
    نوزاد گم شده افغان به خانواده اش در کابل تحویل شد

نوزاد پسر دو ماهه ای که در هرج‌و‌مرج تخلیه نیروهای آمریکایی از افغانستان در ناامیدی به سربازی در فرودگاه کابل سپرده شده‌بود پیدا شد و روز شنبه به بستگان خود در کابل ملحق شد.

به گزارش رادیو دری، این نوزاد 28 اسد در شرایطی ناپدید شد  که هزاران نفر به دنبال سقوط افغانستان به دست طالبان برای ترک کشورشان تلاش می‌کردند.

پیش از این هم رویترز گفته‌بود که این نوزاد را یک راننده تاکسی ۲۹ ساله در میدان هوایی کابل پیدا کرده و او را به خانه برده‌بود تا به عنوان فرزند خود بزرگ کند.

با این حال بیش از هفت هفته بعد از مذاکره و رایزنی های مستمر و در نهایت با مداخله پلیس سرانجام کودک به پدربزرگ و دیگر بستگانش که هنوز در کابل هستند، تحویل شد.

آن‌ها گفته‌اند که تلاش می کنند این کودک را به والدین و خواهر و برادرهایش که ماه‌ها پیش به ایالات متحده منتقل شده‌اند برسانند.

در  تخلیه آشفته افغانستان در تابستان گذشته میرزاعلی احمدی پدر این کودک که به عنوان نگهبان امنیتی در سفارت ایالات متحده کار می‌کرد و همسرش هنگام خروج از کشور  از ترس اینکه پسرشان در میان فشار جمعیت حاضر در فرودگاه کابل جانش را از دست بدهد او را به یک  سرباز آمریکایی در فرودگاه سپردند، اما به علت ازدحام جمعیت او را گم کردند.

نوزاد افغان در دستان سرباز امریکایی

 

کلیدواژه