جدی 19, 1400 11:11 Asia/Kabul
  • توزیع ۷۰۰ هزار کارت اقامت هوشمند میان مهاجران افغان در پاکستان
    توزیع ۷۰۰ هزار کارت اقامت هوشمند میان مهاجران افغان در پاکستان

کمیساریای عالی ملل متحد در امور پناهندگان اعلام کرد که پاکستان برای ۷۰۰ هزار مهاجر افغان کارت اقامت هوشمند(بایومتریک) توزیع کرده‌است.

به گزارش رادیو دری؛ بابر بلوچ کمیسر عالی ملل متحد در امور پناهندگان به خبرنگاران در ژنو گفته است که اولین دور طرح اعطای اسناد جدید الکترونیکی و بررسی اطلاعات مربوط به ۱ میلیون و ۴۰۰ مهاجر افغان در پاکستان به پایان رسیده‌است.

بلوچ افزود: با توزیع این  کارت‌های هوشمند اقامت مهاجران افغان قانونی  و دسترسی آنان به کمک‌های بشری و سایر کمک‌ها تسهیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بقیه مهاجران افغان نیز به زودی کارت اقامت هوشمند دریافت می کنند گفت: کارت های جدید شناسایی به مهاجران افغان دسترسی سریع تر و مصون تر به تسهیلات صحی و آموزشی  می‌دهد.

بر اساس اطلاعات کمیسر عالی ملل متحد در امور پناهندگان پس از تسلط طالبان بر افغانستان بیش از ۳۰۰ هزار شهروند افغانستان به پاکستان فرار کرده که بیشترشان به صورت غیر قانونی وارد این کشور شده اند و ممکن است اخراج شوند.

با این حال و به رغم صدور کارت‌های مهاجرت، شماری زیادی از مهاجران افغان در پاکستان همواره از برخورد نادرست نیروهای امنیتی پاکستان شکایت می کنند.

هشدار سازمان ملل درباره موج جدید مهاجرت افغانها به ایران و پاکستان

کلیدواژه