جدی 19, 1400 11:40 Asia/Kabul
  • ذبیح الله مجاهد بازداشت فیض الله جلال را تایید کرد
    ذبیح الله مجاهد بازداشت فیض الله جلال را تایید کرد

سخنگوی طالبان با تایید بازداشت فیض‌الله جلال استاد دانشگاه کابل گفته‌است که یک انسان "متعصب" به‌ علت پیام‌های خود در رسانه‌های اجتماعی گرفتار شده‌‌است.

به گزارش رادیو دری، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان شنبه‌شب (18 جدی) در توییتی جلال را متهم کرده‌است که مردم را علیه حکومت این گروه تحریک و با آبروی مردم بازی می‌کرد.

سخنگوی طالبان گفته‌است که جلال بازداشت شده تا عبرتی باشد که کسی "دیگر از جایگاه استاد و دانشمند دست به یاوه گویی، شخصیت کشی و هتک حرمت انسان‌ها نزند".

او پیام‌های توییتری‌ منتسب به این استاد دانشگاه کابل را هم منتشر کرده که در آن از طالبان انتقاد شده‌است، اگر چه مشخص نیست این حساب کاربری مربوط به جلال باشد.

نزدیکان فیض‌الله جلال گفته‌اند که طالبان او را دیروز از خانه‌اش در ساحه‌ مکروریان شهر کابل بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده‌اند.

بازداشت جلال واکنش‌های گسترده‌ای در پی داشته‌است.

سازمان عفو بین‌الملل بازداشت جلال را محکوم کرده و از طالبان خواسته‌است که فورا او را آزاد کند.

این سازمان در توییتی اعلام کرده‌است که جلال به‌دلیل استفاده از آزادی بیان و انتقاد از طالبان در یک برنامه تلویزیونی بازداشت شده‌است.

کاربران افغان هم کارزاری را برای آزادی جلال به راه‌ انداخته‌اند.

اخیرا فیض‌الله جلال در گفتگوی تلویزیونی با محمد نعیم سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از این گروه به‌شدت انتقاد کرده بود.

بخشی از سخنان این استاد دانشگاه کابل در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی خبرساز شده بود و آنان نگران جان او بودند.

طالبان استاد دانشگاه کابل را بازداشت کرد

 

کلیدواژه