عقرب 27, 1395 17:31 Asia/Kabul

۳۳ نفر از تاجران افغانستان در نمایشگاه تجارتی بین‌المللی هند که از 14 الی 27 نوامبر سال جاری در میدان پراگتی دهلی نو در حال برگزاری است، شرکت کردند و محصولات خود را شامل خشکبار، قالی، سنگ مرمر و جواهرات به نمایش گذاشتند.

به گزارش رادیو دری به نقل از خبرگزاری میزان، 33 نفر از تاجران افغانستان در نمایشگاه تجارتی بین‌المللی هند که از 14 الی 27 نوامبر سال جاری در میدان پراگتی دهلی نو در حال برگزاری است، شرکت کردند و محصولات خود شامل خشکبار، قالی، سنگ مرمر و جواهرات را به نمایش گذاشتند.  

سازمان توسعه تجارت هند این نمایشگاه را که برزگترین نمایشگاه سالانه کالاهای مصرفی در هند بوده و هزاران تاجر و خریدار و بیش از یک میلیون بازدید کننده را به خود جلب می‌کند، هر سال برگزار می‌کند.

 «قربان حقجو» معاون وزارت تجارت و صنایع افغانستان در این رابطه گفت: حضور افغانستان در این نمایشگاه پیامی فراتر از تجارت کردن در این نمایشگاه دارد. 

 وی افزود: حضور افغانستان این پیام را به تاجران جهان دارد که افغانستان یک شریک قابل اعتماد است و تاجرانش آماده‌اند تا تقاضای تاجران خارجی را برای محصولات با کیفیت بالا برآورده سازند. 

 معاون وزارت تجارت و صنایع افغانستان خاطرنشان کرد: این نمایشگاه یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های تجارتی در آسیا می‌باشد و بنابراین برای تاجران افغان از اهمیت زیادی برخوردار است.  ودصم نوشت:  این نمایشگاه از 14 الی 27 نوامبر سال جاری در میدان «پراگتی» دهلی نو در حال برگزاری است و تاجران افغانستان محصولات خود ازجمله خشکبار، قالی، سنگ مرمر و جواهرات را به نمایش می گذارند.