جدی 20, 1400 18:32 Asia/Kabul
  • پاکستان برخورد طالبان افغان با طالبان پاکستان را خواستار شد
    پاکستان برخورد طالبان افغان با طالبان پاکستان را خواستار شد

یک مقام پاکستانی مقابله و برخورد طالبان افغانستان با طالبان پاکستانی را خواستار شد.

به گزارش رادیودری، روزنامه اکسپرس تربیون پاکستان به نقل از یک مقام پاکستانی نوشت: حکومت پاکستان از طالبان افغانستان خواسته تا علیه طالبان پاکستانی اقدام کنند. 

براساس گزارش سازمان ملل، تعداد جنگجویان طالبان پاکستانی حدود ۱۰۰۰۰ نفر تخمین شده است.

امیر رعنا، رئیس عمومی انستیو مطالعات صلح پاکستان که یک مرکز تحقیقاتی مستقل در اسلام آباد است، می گوید، این گروه همچنین موفق شده تا نفوذش را در مناطق قبایلی پاکستان در امتداد مرز افغانستان گسترش دهد.  

تحلیلگران می گویند: بی میلی طالبان افغان به سرکوب طالبان پاکستان نشانه آن است که این گروه برای سرکوب بسیاری از گروه های دیگر نیز آماده نیست.

مایکل کوگلمن، معاون بخش آسیا در بنیاد تحقیقاتی ویلسون سنتر واشنگتن می گوید: «حقیقت این است که بیشتر گروه های تروریستی فعال در افغانستان به استثنای شاخه خراسان داعش متحدان طالبان هستند و طالبان تفنگ را به سوی دوستان شان نشانه نخواهند گرفت، حتی با وجود فشارهای فزاینده بازیگران منطقه و غرب.

این درحالی است که حضور شبه نظامیان، تلاش های پاکستان برای ترغیب جهان به تعامل با طالبان را به امید آوردن ثبات در افغانستان و جلوگیری از فروپاشی اقتصادی پییچده کرده است.»

بعد از حمله امریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱، پاکستان توسط واشنگتن و متحدان افغانستان، به حمایت از طالبان متهم شد، اتهامی که پاکستان بارها آن را رد کرده است.

فرمانده نیروهای مرزی افغانستان: به پاکستان اجازه حصارکشی نمی‌ دهیم

کلیدواژه