جدی 22, 1400 16:15 Asia/Kabul
  • نگرانی یونیسف از تلفات کودکان در افغانستان
    نگرانی یونیسف از تلفات کودکان در افغانستان

صندوق کودکان سازمان ملل "یونیسف" با ابراز نگرانی از کشته شدن کودکان بر اثر انفجار مواد منفجره باقی مانده از جنگ در افغانستان، از جامعه جهانی خواست به کمک هایشان برای پاکسازی مهمات و مواد منفجر نشده در این کشور ادامه دهند.

به گزارش رادیو دری، "یونیسف" سه شنبه شب در بیانیه ای اعلام کرد: در تازه‌ترین مورد 8 کودک در ولایت ننگرهار در نتیجۀ انفجار خمپاره عمل نکرده در درگیری های داخلی کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

بر اساس گزارش صندوق کودکان سازمان ملل "یونیسف"، این انفجار در نزدیکی یک مدرسه در ولسوالی لعل‌پور ولایت ننگرهار اتفاق افتاد و تمامی کودکانی که قربانی این انفجار شدند دانش‌آموز بودند.

این نهاد بین المللی بر ضرورت فوری پاکسازی مواد انفجاری از جنگ در افغانستان تاکید کرده و گفته است که هنوز هم کودکان بهای جنگ در این کشور را می‌پردازند.

یونیسف از جامعه جهانی خواسته است که به کمک‌هایش برای پاکسازی مهمات و مواد منفجرنشدۀ باقی مانده از جنگ در افغانستان ادامه دهد.

در اعلامیۀ یونیسف آمده است: این نهاد از همه طرف‌ها در افغانستان می‌خواهد تا اقدامات مشخصی را برای پاکسازی مناطق آلوده به مهمات، محافظت از کودکان و دور نگهداشتن آن‌ها از خطر در هر زمان انجام دهند.

پیش از این سازمان ملل متحد با نشر گزارشی اعلام کرده بود که در شش ماه نخست سال ۲۰۲۱ در افغانستان بیش از ۴۶۰ کودک در نتیجۀ خشونت‌ها به ویژه انفجار مواد منفجر نشدۀ باقی مانده از جنگ کشته شده اند.

نفجار مین ۵ کودک را در تخار به خاک و خون کشید

 

 

کلیدواژه