جدی 23, 1400 20:10 Asia/Kabul
  • واکنش طالبان به گزارش ها در مورد بحران حقوق بشر در افغانستان
    واکنش طالبان به گزارش ها در مورد بحران حقوق بشر در افغانستان

سخنگوی طالبان در واکنش به گزارش ها در مورد بحران حقوق بشر در افغانستان بعد از روی کار آمدن حکومت آنان مدعی شد که بعد از به قدرت رسیدن حکومت اسلامی طالبان، حقوق تمام مردم کشور حفظ شده است.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان در واکنش به انتشار گزارش دیده‌بان حقوق بشر در توییترش نوشته است که ما نگرانی‌های دیده بان حقوق بشر در مورد حقوق زنان در افغانستان را رد می کنیم.

سخنگوی حکومت طالبان افزوده است که «این گونه گزارش‌ها، بر اساس اطلاعات نادرست برخی منابع دشمن به عنوان تبلیغات در گزارش منتشر شده است.»

دیده بان حقوق بشر در گزارش سال ۲۰۲۲ خود گفته است که تسلط طالبان و روی‌ کار آمدن حکومت‌شان در افغانستان، بحران حقوق بشر و فاجعه انسانی در افغانستان را تشدید کرده‌ است و دولت‌ها باید برای پایان دادن به نقض حقوق بشر، بر حکومت سرپرست طالبان فشار وارد کنند.

در گزارش سال ۲۰۲۲ این نهاد که امروز (پنح‌شنبه، ۲۳ جدی) نشر شد آمده است که در پنج ماه حکومت سرپرست طالبان، مهم‌ترین دست‌آورد‌ها و تلاش‌ها برای بازسازی این کشور عقب مانده است.

پاتریشیا گاسمن معاون آسیایی دیده‌بان حقوق بشر گفته است که افغان‌ها میان دو انتخاب ظلم و گرسنگی گیر کرده‌اند، مکتب‌های متوسطه دخترانه بسته  و کارمندان زن تا حد زیادی از وظایف‌شان برکنار شده‌اند.

این اظهارات مبنی بر نقض حقوق بشر در حالی مطرح شده که طالبان همواره بر رعایت حقوق بشر تأکید و صحت این گونه گزارش‌ها را رد کرده‌ است.

تجمع زنان کابل در اعتراض به وضعیت موجود در افغانستان

نعام الله سمنگانی : نقض حقوق زنان افغانستان بی اساس است

محدودیت طالبان برای سفر زنان افغانستان

کلیدواژه