جدی 25, 1400 19:15 Asia/Kabul
  • پاسخ کرزی به خان: افغانستان به نیروی خارجی نیاز ندارد
    پاسخ کرزی به خان: افغانستان به نیروی خارجی نیاز ندارد

حامد کرزی رئیس ‌جمهوری پیشین افغانستان در واکنش به پیشنهاد نخست‌وزیر پاکستان درباره اعزام نیروی کار متخصص به افغانستان گفته‌است این کشور هیچ نیازی به نیروی کار خارجی ندارد.

به گزارش رادیو دری، کرزی روز (شنبه، ۲۵ جدی) در اعلامیه‌ای از پیشنهاد عمران خان برای فرستادن نیروی کار متخصص خارجی از جمله پاکستانی برای پیشبرد امور به افغانستان قدردانی و تاکید کرده است: افغانستان کادرها و متخصصان مجرب و همچنان صدها هزار جوان تحصیل کرده دختر و پسر در اختیار دارد که در داخل و خارج از کشور تحصیلات عالی را در مقاطع مختلف به پایان رسانیده‌اند و برای آمدن نیروی کار از خارج هیچ نیازی احساس نمی شود.

رئیس جمهوری پیشین افغانستان همچنین از طالبان خواسته‌است که علاوه بر تسهیل فرصت‌های شغلی و استخدام جوانان، زمینه برگشت کادرهای افغان را از خارج فراهم کنند.

نخست‌وزیر پاکستان به تازگی برای جلوگیری از وقوع بحران انسانی در افغانستان برای فرستادن نیروهای متخصص به این کشور در بخش‌های مختلف  اعلام آمادگی کرده است.

در همین حال نیویورک‌تایمز به تازگی گزارش داده است که حکومت طالبان با مشکل کمبود کارمند اداری رو به رو شده و به دنبال دریافت کمک از پاکستان است.

در این گزارش آمده‌است که مشاغل دولتی در افغانستان به عنوان حمایت، به جنگجویان طالبان و افرادی واگذار می‌شود که در آرامش در پاکستان زندگی می‌کنند اما همه آن‌ها مهارت‌های مورد نیاز برای کار را ندارند.

نیویورک‌تایمز تاکید کرده است که بیشتر کسانی که اکنون طالبان آنان را در پست‌های حکومتی منصوب کرده اند، تحصیلکرده مدرسه‌های دارالعلوم حقانیه در پاکستان هستند.

 اعلام آمادگی پاکستان برای اعزام نیروهای متخصص به افغانستان

توصیه حامد کرزی به عمران خان

 

کلیدواژه