جدی 26, 1400 15:57 Asia/Kabul

ده ها نفر از معلولین در ولایت لغمان از آمریکا و جامعه جهانی درخواست کردند تا پول های بلوکه شده ی افغانستان را آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری ،این افراد دارای معلولیت که تعداد شان به بیش از 300 نفر می رسید در گردهمایی خواستار ازاد ساختن پول بلوکه شده ی افغانستان از جانب امریکا شدند.

رئیس خان کوهستانی مسئول انجمن افراد دارای معلولیت در ولایت لغمان و یکی از برگزار کنند گان این تظاهرات می گوید که انها برای سه هدف این تظاهرات را راه اندازی کردند که هدف اول  درخواست از امریکا و جامعه جهانی برای ازادی سازی پول بلوکه شده ی افغانستان از سوی امریکااست همچنین دومین هدف انها این است که از نهاد های بین المللی کمک رسان می خواهند تا در هنگام توزیع کمک ها افراد دارای معلولیت را فراموش نکنند و همچنین سومین هدف راه اندازی این تظاهرات دادن حق معلولین مانند نظام های قبلی در نظام کنونی طالبان می باشد.

با روی کار آمدن طالبان، آمریکا حدود ده میلیارد دلار ذخایر ارزی افغانستان را مسدود کرده است و حاضر نیست این پول را آزاد کند.

سازمان های بین المللی هشدار داده اند با توجه به وضعیت وخیم اقتصادی در افعانستان، نود و هفت درصد مردم این کشور در سال آینده میلادی زیر خط فقر می روند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش آصف شینواری:

تظاهرات مردم کابل در اعتراض به توقیف دارایی های افغانستان در آمریکا

کلیدواژه