قدردانی مردم افغانستان از کمک های انساندوستانه ایران
(last modified 1400-10-27T04:10:26+00:00 )
جدی 27, 1400 08:40 Asia/Kabul

مردم افغانستان از کمک های انساندوستانه جمهوری اسلامی ایران به آنها قدردانی کردند .

شهروندان کابل  که از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران استفاده کرده اند در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ضمن قدردانی از این کمک‌ها  گفتند، شهروندان بی بضاعت کابل، کمک های دولت ایران را برای گرم کردن خانه‌هاشان  فراموش نمی‌کنند.

در ادامه کمک‌های انساندوستانه  جمهوری اسلامی ایران به مردم افغانستان، روند توزیع مواد سوخت برای خانواده‌های بی بضاعت و نیازمند شهر کابل از چند روز پیش آغاز شده است .

زغال سنگ و چوب میان 100خانواده نیازمند افغانستانی در کابل توزیع شده است و برنامه مشابه و کمک به تامین سوخت زمستان برای نیازمندان در ولایت مزار شریف و دیگر مناطق افغانستان در برنامه جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

پیش از این، کمک‌های مواد غذایی شامل آرد، برنج و شکر و همچنین کمک‌های دارویی ایران در قالب محموله‌های مختلف بین نیازمندان در افغانستان توزیع شده است.

به گفته سید حسن مرتضوی، معاون سفیر ایران در افغانستان، براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی، ارسال کمک‌های مردم ایران برای مردم افغانستان به ویژه در فصل زمستان ادامه خواهد داشت.

جمهوری اسلامی ایران در بیش از چهار دهه گذشته همواره در کنار مردم افغانستان بوده و از آنان در برابر همه مشکلات حمایت کرده است .

پذیرایی از بیش از سه میلیون مهاجر افغان و زندگی آنها در شهرها در کنار مردم به همراه ارایه کمکهای متنوع به مردم افغانستان در داخل این کشور از جمله خدماتی است که دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران را در ردیف بهترین همسایه افغانستان قرار داده است .

توزیع مواد سوخت اهدایی جمهوری اسلامی ایران در غرب کابل

کلیدواژه