جدی 29, 1400 11:03 Asia/Kabul
  • ۲۱۶ خانواده از سیلاب‌های اخیر در هرات متضرر شدند
    ۲۱۶ خانواده از سیلاب‌های اخیر در هرات متضرر شدند

مسئولان اداره مبارزه با حوادث طبیعی در هرات می‌گویند که به دلیل باران‌های دو روز گذشته طبق بررسی این ریاست تاکنون ۲۱۶ خانواده متضرر شده اند.

به گزارش رادیودری، سید حبیب‌الرحمن روحانی، معاون اداره حوادث طبیعی هرات می‌گوید: طبق گزارش کابینه امارت اسلامی به خانواده‌هایی که به اثر سیلاب‌ها عزیزان شان را از دست می‌د‌هند پول نقد داده می‌شود.

وی افزود: به هر خانواده‌ مبلغ (۵۰) هزار افغانی، زخمیان (۳۰) هزار افغانی و کسانی که خانه‌های شان توسط سیلاب‌ها ازبین رفته برای آنان هم پول نقد در نظر گرفته شده است.

معاون اداره حوادث طبیعی هرات ادامه داد: به اثر سیلاب‌ها در برخی از مناطق شهر مانند "پایین آب، جبرئیل، نوآباد و تعدادی از ولسوالی‌ها مردم متضرر شده که تیم‌های بررسی به آنجا فرستاده شده است.

روحانی در ادامه علاوه کرد: در گدام‌های این اداره برنج و کمپل وجود دارد که از طرف کشور چین کمک شده و کشور ترکمنستان هم مقداری دیزل و گاز کمک کرده است.

وی گفت: این ریاست هر آنچه در توان داشته باشد برای خانواده‌های آسیب دیده کمک می‌کند.

این مقام ریاست حوادث یادآور شد: تاکنون هیچ گونه آمار از تلفات در شهر و ولسوالی‌ها گزارش نشده و تیم‌های بررسی کننده در حال ارزیابی می‌باشند.

شماری از افراد متضرر سیلاب‌های اخیر که مقابل ریاست حوادث تجمع کرده اند، خواهان رسیدگی جدی از طرف حکومت شدند.

روز گذشته تیم‌های امداد رسان برای آسیب دیدگان باران‌های اخیر در حال کمک بودند که دو زلزله با فاصله نه چندان دور هرات و چندین ولایت افغانستان را تکان داد که این زلزله‌ها دهها کشته و زخمی در ولایت بادغیس بر جای گذاشته است.

خسارات مالی در پی بارش باران در هرات

کلیدواژه