دلو 01, 1400 14:43 Asia/Kabul

جدال و درگیری میان افراد طالبان برای تعیین خطیب مسجد جامع مرکزی در تخار نماز جمعه امروز را در این شهر برهم زد.

به گزارش رادیو دری؛ نیروهای طالبان امروز بر سر برکناری مولوی عبدالقدیر حامی از امامت مسجد جامع شهر تالقان تخار در محل مسجد با هم درگیر شدند.

منابع محلی می‌گویند مولوی عبدالقدیر و نیروهایش در داخل مسجد جامع تالقان کمین گرفته اند و نیروهایی از طالبان برای دستگیری او در اطراف مسجد مستقر شده اند.

مولوی عبدالقدیر حامی هفته گذشته در خطبه های نماز جمعه  سران حکومت محلی تخار و افراد امارت اسلامی را هدف حملات لفظی قرار داد و گفت: کسی از افراد امارت در تلاش است که به جای او خطیب مسجد جامع شود  که فردی  فاسد ، خائین و دروغگو است.

امروز زمانی که مولوی عبدالقدیر حامی می خواست برای ادای خطبه ها بر منبر مسجد قرار گیرد از سوی افراد طالبان از منبر پایان کشیده شد و به او اجازه سخنرانی داده نشد.

گفته می شود مولوی جان محمد معاون والی گروه طالبان در تخار اجازه سخنرانی به مولوی حامی نداده است و نماز گذران سراسیمه مسجد را ترک کرده اند.

مولوی عبدالقدیر حامی در زمان حکومت سابق افغانستان خطیب مسجد باجوری ها در شهر تالقان بود که نزدیک به دو ماه قبل از حاکمیت طالبان به جمع این گروه پیوست و بعد از حاکمیت طالبان خطیب مسجد مرکزی این ولایت شد.

درگیری میان نیروهای طالبان در ولایت فاریاب

درگیری داخلی نیروهای طالبان 7 کشته و زخمی بر جا گذاشت

 


 

کلیدواژه