عقرب 29, 1395 12:20 Asia/Kabul
  • نخستین پاسپورت‌های الکترونیک مهاجرین در ایران برای دانشجویان صادر می‌شود

سرکنسول افغانستان در مشهد گفت: پاسپورت تمام مهاجرین افغانستانی در ایران الکترونیک می‌شود و در اولین مرحله، این پاسپورت‌ها در میان دانشجویان توزیع خواهد شد.

سرکنسول افغانستان در مشهد در گفت‌و‌گو با فارس، در مورد اجرای طرح توزیع پاسپورت‌های الکترونیک برای مهاجرین افغانستانی مقیم ایران، گفت: به تازگی یک نشست از طریق ویدیو کنفرانس با حضور «نصیراحمد اندیشه» معاون مالی و اداری وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان، سفیر و سرکنسول‍‌های جمهوری اسلامی افغانستان در شهرهای تهران، مشهد و زاهدان برگزار شد.

وی افزود: در این نشست معاون وزارت خارجه دولت افغانستان از تأیید طرح توزیع پاسپورت‌های الکترونیکی در ایران برای مهاجرین خبر داد و به زودی یک هیئت برای بررسی مسائل فنی و اجرای این طرح به ایران سفر خواهد کرد.

فوریه 2017 طرح صدور پاسپورت‌ها آغاز می‌شود

راغی خاطر نشان کرد: سه و نیم ملیون مهاجر افغانستانی در ایران حضور دارند و اجرای این طرح مقداری زمان می‌برد تا پاسپورت‌های الکترونیک در میان همه مهاجرین توزیع شود.

سرکنسول افغانستان افزود: ما از ماه فوریه سال آینده میلادی اجرای این طرح را در ایران آغاز می‌کنیم و در نخستین مرحله این پاسپورت‌ها در میان دانشجویان افغانستانی توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: توزیع پاسپورت‌های الکترونیک زمان‌بر خواهد بود و مهاجرین عزیز باید صبوری کنند تا این طرح اجرایی شود.

راغی افزود: بعد از اجرای طرح و توزیع پاسپورت در میان دانشجویان افغانستانی، سایر گروه‌های مهاجرین دسته بندی و بر اساس نیاز و اولویت شامل این طرح خواهند شد.

وی ضمن تشکر از جمهوری اسلامی و مردم ایران گفت: مهاجرین سال‌های زیادی مهمان جمهوری اسلامی ایران بودند و جا دارد که از این مهمان نوازی آنان تقدیر و تشکر شود و ما از وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم تقاضا داریم تا زمان توزیع این پاسپورت‌ها با مهاجرین و دولت افغانستان همکاری‌های لازم را داشته باشند و امکانات ما را هم در نظر بگیرند.

سرکنسول افغانستان تصریح کرد: پاسپورت‌های دست نویس افغانستان تا سال 2017 اعتبار دارد و تا آن زمان به افغانستان فرصت داده شده تا پاسپورت اتباع خود را الکترونیکی کند و ما امیدواریم تا آن زمان این طرح را به سرانجام برسانیم.