دلو 06, 1400 09:17 Asia/Kabul
  • خرسندی شهروندان کابلی از کاهش جرایم جنایی
    خرسندی شهروندان کابلی از کاهش جرایم جنایی

شماری از شهروندان کابل از کاهش جرایم جنایی در پایتخت ابراز خرسندی کردند.

این گروه ازشهروندان کابلی معتقدند: پس از استقرار حکومت طالبان، وقوع جرایم کاهش پیدا کرده است. این شهروندان از طالبان می خواهند برای ریشه کردن جرم در شهر، برای جوانان کار ایجاد کند.

در همین حال فرزاد حق پرست یکی از شهروندان پایتخت در گفتگو با خبرگزاری آوا می گوید: پس از سقوط دولت گذشته و روی کار آمدن دولت طالبان در کشور به خصوص در پایتخت جرایم کاهش پیدا کرده و ما از این موضوع خوشحال هستیم.

این شهروند افزود: در حکومت قبلی در روز روشن دزدان سرقت می کردند و کسی هم پاسخگو نبود اما حالا دزدی، آدم ربایی، زورگیری کاهش پیدا کرده و باید دولت طالبان برای تامین بیشتر امنیت شهروندان تلاش کند.وی از دولت طالبان خواست که در مقابل دزدان و اخلال گران امنیت مردم هیچ رحمی نکنند و با آنها برخورد محکم داشته باشند.

با این حال نجیب یوسف زاده یکی دیگر از شهروندان پایتخت گفت: با وجود امنیت نسبی، هنوز جرایم جنایی رخ می دهد که دولت طالبان با همکاری شهروندان و ایجاد پایگاه های امنیتی در نقاط مختلف پایتخت می تواند ضریب امنیت را افزایش دهد.

این شهروند کابلی علت روی آوردن جوانان به دزدی و دیگر جرم های جنایی را نبود کار در کشور دانست و گفت: اگر زمینه کار برای شهروندان و به خصوص جوانان مساعد باشد هیچ کس علاقه مند مرتکب جرم نخواهد بود در این زمینه دولت طالبان باید توجه جدی داشته باشند.

در همین حال عقیل اعزام معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت: دولت اسلامی طالبان متعهد بر تامین امنیت مردم است. وی افزود با روی کار آمدن دولت جدید جرایم جنایی مانند دزدی، آدم ربایی و قتل کاهش یافته است.

کلیدواژه