دلو 06, 1400 19:04 Asia/Kabul
  • آمریکا حساب بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن را مسدود کرد
    آمریکا حساب بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن را مسدود کرد

درادامه اقدام غیرمسوولانه آمریکا در توقیف دارایی های ملت افغانستان بانک مرکزی امریکا نیز حساب‌های بانکی سفارت کابل در واشنگتن را مسدود کرد.

به گزارش رادیو دری؛ دو دیپلمات ارشد افغانستان بدون ذکر نام خود به رسانه های خارجی گفته اند که حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن و دو کنسولگری این کشور در امریکا از یک‌ماه پیش به این سو تعلیق شده‌است و آن‌ها درباره این موضوع با مقام‌های امریکایی در حال مذاکره اند.

مسدود شدن حساب‌های بانکی سفارت افغانستان در واشنگتن موجب ایجاد دشواری و اختلال در روند کار این سفارت و فعالیت‌های مالی آن نظیر پرداخت حقوق و دستمزد کارکنان ، پرداخت های بیمه ای و تامین هزینه‌های خدمات کنسولی شده‌است.

پاسپورت‌های جدید کنسولگری‌های افغانستان در امریکا تمام شده است و آن‌ها به تمدید گذرنامه های تاریخ گذشته ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، به سبب مسدود شدن حساب‌های رسمی بانکی، کارمندان سفارت افغانستان، پول‌های به دست‌آمده را به حساب‌های شخصی خود واریز می‌کنند.

این در حالی است که نمایندگی افغانستان در واشنگتن در شرایط کنونی نیز از کابل بودجه دریافت نمی‌کند.

یک دیپلمات افغانستانی با بیان این‌که مقامات امریکایی به دیپلمات‌ها توصیه کرده‌اند که در مورد این موضوع علنی صحبت نکنند گفت: «ما با وزارت امور خارجه آمریکا گفتگو کرده‌ایم اما تاکنون هیچ پیشرفتی حاصل نشده‌است.»

با گذشت بیش از پنج ماه از سقوط حکومت اشرف غنی حدود 90 دیپلمات افغان در چهار پست دیپلماتیک از جمله نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل متحد در نیویورک باقی مانده‌اند.

 پس از سقوط حکومت پیشین به دست طالبان، دارایی‌های افغانستان از سوی بانک مرکزی امریکا مسدود شد که این موضوع مشکلات اقتصادی کارمندان حکومت پیشین را تشدید کرد.

افزون بر این، به دلیل به رسمیت نشناختن دولت طالبان، سفارتخانه های این کشور در پایتخت های خارجی در بلاتکلیفی به سر می برند.

این نمایندگی های دیپلماتیک در عین حال با مشکلات مالی شدیدی نیز رو به رو هستند.

مقام پیشین سازمان ملل: آمریکا دارایی های افغانستان را آزاد کند

سرگردانی دیپلمات های افغانستانی در کشورهای دیگر

معرفی دیپلمات های طالبان برای سفارتخانه‌های افغانستان

کلیدواژه