نیروهای طالبان در حمله به فرمانداری بکواه در ولایت فراه در غرب افغانستان 8 نیروی پلیس را کشتند
(last modified 1395-08-29T10:08:32+00:00 )
عقرب 29, 1395 14:38 Asia/Kabul
  • نیروهای طالبان در حمله به فرمانداری  بکواه در ولایت فراه در غرب افغانستان 8 نیروی پلیس را کشتند

مسئولان محلی درغرب افغانستان تایید کرده‌اند که در حمله‌ مسلحانه شب گذشته‌ نیروهای طالبان به فرمانداری «بکواه» در جنوب‌شرقی ولایت فراه 8 تن از نیروهای پلیس کشته شدند.

به گزارش خبرنکار رادیو دری، «ناصر مهری» سخنگوی والی فراه در گفت‌وگو با راد یودری، حضور طالبان در ولسوالی «بکواه» را تایید کرد و افزود: نیروهای مسلح طالبان هرازگاهی با حملات پراکنده، مراکز امنیتی را در این منطقه مورد حمله قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی توانستند این حمله‌ طالبان که به دلیل تصرف مناطقی در بکواه صورت گرفته بود را سرکوب کنند افزود: در حمله‌ طالبان تعدادی از نیروهای مسلح دولتی کشته شدند.

مهری با بیان اینکه در این زد و خورد مسلحانه به گروه طالبان نیز تلفات و خساراتی وارد شده افزود، هنوز از آمار دقیق آن گزارشی در دست نیست.

این مقام محلی در ولایت فراه تصریح کرد: بکواه تنها منطقه ای در این ولایت به شمار می‌رود که بیشترین تعداد نیروهای طالبان در آن حضور دارند و بر علیه دولت افغانستان می‌جنگند.

وی با تاکید بر اینکه نیروهای امنیتی در فراه هرگز اجازه نخواهند داد تا افراد تفنگدار مخالف دولت اوضاع امنیتی را دراین منطقه برهم بزنند گفت، هم اکنون اوضاع در کنترل دولت است و طالبان مجبور شدند از منطقه فرار کنند.

سخنگوی والی فراه هم چنین از تمهیدات ویژه‌ امنیتی در مناطق شهری فراه سخن گفت و افزود، نیروهای امنیتی و دفاعی فراه کمربندهای امنیتی را مستحکم کرده و برنامه‌هایی را به دلیل انجام عملیات‌های نظامی روی دست دارند.

مهری خاطرنشان کرد، مردم ولایت فراه با مسئولان دولتی و امنیتی همکار هستند و همین همکاریهای نزدیک در هرچه بهتر شدن امنیت و ایجاد فضای صلح و دوستی موثرمی‌باشد.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که پیش از این برخی اعضای شورای ولایتی فراه از حضور گسترده‌ی نیروهای طالبان در «بکواه» ابراز نگرانی کرده بودند.