دلو 09, 1400 16:42 Asia/Kabul
  • مشاور امنیت ملی پاکستان با وزیر خارجه طالبان دیدار کرد
    مشاور امنیت ملی پاکستان با وزیر خارجه طالبان دیدار کرد

مشاور امنیت ملی پاکستان که به کابل سفر کرده است امروز (شنبه) با وزیر امور خارجه طالبان در کابل دیدار و درباره همکاری‌های دوجانبه، بحران انسانی و اقتصادی در افغانستان و امنیت مرزهای مشترک گفت وگو کرد.

به گزارش رادیو دری؛سفیر پاکستان در کابل گفته است که «مُعید یوسف» در دیدار با «امیرخان متقی» وزیرخارجه طالبان و برخی از دیگر مقام های این گروه درباره کمک‌های بشردوستانه و اقتصادی به افغانستان هم رایزنی می کند.

مشاور امنیت ملی پاکستان همچنین قرار است در کابل پیام ویژه عمران‌خان نخست وزیر این کشور را به رهبران طالبان ابلاغ کند.

منابع رسمی در پاکستان دستور کار سفر مشاور امنیت ملی این کشور به کابل را پرداختن به وضعیت انسانی در افغانستان، یافتن راهکار توسعه روابط دو کشور، نحوه کمک به مردم افغانستان، آگاهی از خواسته‌های دولت موقت طالبان و  بررسی اختلافات مرزی اسلام آباد و کابل پس از اعتراض طالبان به پاکستان برای حصارکشی مرزهای مشترک اعلام کرده اند.

وزیر کشور پاکستان هفته گذشته اعلام کرد که ۲ هزار و ۶۰۰ کیلومتر مرزهای مشترک این کشور با افغانستان حصارکشی شده و تنها ۲۱ کیلومتر از آن باقی مانده که پس از اعتراض طالبان قرار است این بخش نیز با تفاهم دو کشور تکمیل شود.

حصارکشی مرزهای مشترک با افغانستان از سوی ارتش پاکستان همچنان یک اختلاف پابرجا میان دو کشور است که هرچند اسلام‌آباد آن را کم اهمیت جلوه می‌دهد اما رهبران طالبان همچنان علیه این طرح موضع گیری می کنند.

این سومین سفر یک هیات بلندپایه از پاکستان به کابل از زمان تسلط طالبان بر افغانستان در تابستان گذشته محسوب می‌شود.

پیشتر رئیس دستگاه اطلاعات و امنیت پاکستان و وزیر امور خارجه این کشور برای رایزنی با دولت موقت طالبان به کابل سفر کرده بودند.

فرمانده نیروهای مرزی افغانستان: به پاکستان اجازه حصارکشی نمی‌ دهیم

طالبان توافق با پاکستان را درباره حصارکشی مرزی رد کرد

کلیدواژه