دلو 18, 1400 09:43 Asia/Kabul
  • انتقاد طالبان از فساد مالی در افغانستان
    انتقاد طالبان از فساد مالی در افغانستان

معاون رئیس حکومت طالبان، کسب اموال نامشرع و فساد مالی را از عوامل مشکلات افغانستان دانست.

بر اساس گزارش های بین المللی، در 20 سال گذشته، میلیاردها دلار از کمک های جامعه جهانی توسط مقامات افغانستان سرقت و یا حیف و میل شده است.

به گزارش رادیو دری، عبدالغنی برادر، معاون رئیس دولت موقت طالبان در نخستین نشست کمیسیون اقتصادی حکومت طالبان گفت: سرقت میلیاردها دلار کمک جامعه جهانی از سوی مقام های سابق و یا حیف و میل این اموال، عامل عقب ماندگی کشور است .

ملابرادر در این نشست که دیروز یکشنبه برگزار شد، از نهادهای دولتی خواست که برنامه های شان را برای رشد اقتصاد و رفع چالش‌های اقتصادی ارایه کنند.

این اظهارات در حالی مطرح می شود که افغانستان در سال های اخیر همواره یکی از فاسدترین سیستم های اداری در دنیا را داشته است.

بر اساس گزارش سازمان شفافیت بین‌الملل درباره شاخص فساد در سال ۲۰۲۱، افغانستان باز هم یکی از فاسدترین کشورها به شمار می‌رود. 

طبق این گزارش، افغانستان در میان ۱۸۰ کشور، از لحاظ گستردگی فساد مالی در جایگاه 174 و هم‌ردیف کره شمالی و یمن قرار گرفته است.

این در حالی است که مقامات طالبان می گویند که بعد از سقوط حکومت پیشین و آمدن آنها به قدرت، فساد در ادارات دولتی افغانستان از بین رفته است.

انتقاد حنفی از فساد مالی دولت های پیشین در افغانستان

کلیدواژه