دلو 18, 1400 10:21 Asia/Kabul
  • انتقال سگ های نظامیان غربی؛ مهم تر از جان مردم افغانستان
    انتقال سگ های نظامیان غربی؛ مهم تر از جان مردم افغانستان

همزمان با انتقاد جامعه جهانی از 20 سال اشغال افغانستان توسط نظامیان آمریکایی و اروپایی ،گروهی از غربی‌ها با شعار «هیچ سگی جا نماند» انتقال بیش از سیصد سگ و گربه از افغانستان به کانادا را دستاوردی مهم می دانند.

اکنون که نزدیک به شش ماه از فرار آمریکایی‌ها و شرکایش از افغانستان می‌گذرد هر روز سند جدیدی از بی توجهی غرب به مردم افغانستان و شعار‌های دروغین دموکراسی و حقوق بشر آن‌ها در دو دهه اخیر در این کشور منتشر می‌شود.

به گزارش­ رادیو دری، سیصد و بیست سگ و گربه در روز‌های اخیر با زحمت فراوان با هواپیمای اختصاصی از افغانستان به «ونکوور» کانادا منتقل شدند.

این در حالی است که مردم افغانستان می گویند این اقدام غربی‌ها که انتقال سگ‌ها را بر انسان ترجیج داده اند، ناراحت کننده است. انسان اشرف مخلوقات است و برنامه‌های غربی‌ها توهین به کرامت انسانی آن ها است.

پیش ازاین همزمان با خروج نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان هزاران نفر از شهروندان خارجی و همکاران افغان آن‌ها نتوانستند در هواپیما‌های تخلیه جا بگیرند.

علاوه براین انتشار تصاویر دلخراش آویزان شدن مردم افغانستان از هواپیماهای ترابری نظامیان تروریست آمریکا در شبکه های اجتماعی هنگام خروج از این کشور موجب خشم و نگرانی مردم داغدیده این کشور و سایر آزادی خواهان جهان شده بود.

بر اساس این گزارش پیش از این «بوریس جانسون» نخست وزیر این کشور بصورت ویژه همزمان با روز‌های پرآشوب در فرودگاه کابل دستور انتقال صد و هفتاد و سه سگ و گربه را با هواپیمای اختصاصی از افغانستان صادر کرده بود.

مردم افغانستان اقدام جدید غربی‌ها در اولویت دادن جان حیوانات بر جان کودکان، جوانان و زنان رنج کشیده این کشور آن هم پس از بیست سال اشغال، خونریزی و چپاول منابع مادی و معنوی افغانستان را گناهی نابخشودنی و جنایتی بزرگ می دانند.

آمریکا مسئول پرتاب شدن شماری از اتباع افغانستان از هواپیما

کلیدواژه